Close
eleccions Municipals a la Catalunya del Nord

Davant els resultats de les eleccions Municipals a la Catalunya del Nord

Comunicat de MEScat Independentistes d’Esquerra

MEScat Independentistes d’Esquerra saluda i celebra els bons resultats obtinguts per diverses candidatures progressistes i catalanistes en diferents municipis de la Catalunya del Nord. Les victòries a Ribesaltes, Prats de Molló, Vilafranca de Conflent, Portvendres, Sant Andreu Sureda i Els Banys i Palaldà i altres localitats demostren que hi ha un teixit cívic i polític viu, compromès amb els valors democràtics, amb la defensa de la llengua i la cultura catalanes i amb la fraternitat entre els territoris del país.

Aquestes candidatures han estat, a més, aliades constants de la causa catalana i han mostrat una solidaritat clara amb l’independentisme, especialment en els moments difícils de l’exili iniciat el 2017. La seva tasca institucional i cívica contribueix a mantenir viva la presència catalana al nord i a reforçar els vincles entre les dues bandes dels Pirineus.

Alhora, MEScat Independentistes d’Esquerra expressa la seva profunda preocupació per la victòria contundent de l’extrema dreta a Perpinyà, que reté l’alcaldia sense que li calgui una segona volta. Aquest resultat confirma l’avenç d’un extremisme que posa en risc els valors democràtics, la convivència i el respecte a la pluralitat cultural i nacional. Tot i això, i llevat de la capital, als municipis en els quals calia escollir entre dues llistes, el Reagrupament Nacional ha perdut.

Davant aquesta realitat, cal redoblar els esforços per frenar l’avenç de l’extremisme i reforçar els espais democràtics i de progrés. Per això és més necessari que mai enfortir l’independentisme al sud i el catalanisme al nord, perquè només des d’una consciència nacional viva i compromesa podrem plantar cara als discursos de l’odi i continuar avançant cap a una societat més lliure, justa i democràtica.

MEScat Independentistes d’Esquerra
16 de març de 2026