"Del 9 al 10N" l'Apunt Setmanal d'en Pere Almeda
[spacer]
El 9N hem demostrat una vegada més la determinació d’un poble que no es conforma i que cerca i troba el seu camí cap a la llibertat. Un poble que camina amb la fermesa i les raons dels principis democràtics. Un poble on més de dos milions de persones s’han mobilitzat, malgrat les amenaces de tota mena, i han sortit a votar en un dia memorable.
En els darrers anys ens hem guanyat a pols el nostre present i el nostre futur. És la cinquena mobilització massiva del catalanisme polític des del 2010. Hem demostrat una tenacitat i una perseverança política sense precedents.
Avui som també molt més forts que ahir. La nostra voluntat política preval amb tota la seva legitimitat per damunt de tots aquells impediments legals anacrònics eximits per l’Estat i que són impropis d’una democràcia de qualitat.
Avui hem demostrat que aquest concepte eteri que tothom invoca, la sobirania, només és real i de debò, quan recau sobre la ciutadania i aquesta s’expressa col·lectivament en un objectiu comú: la democràcia.
El 9N serà recordat perquè suposa un punt d’inflexió en la nostra història col·lectiva. Si alguna conseqüència té desafiar l’estat i desobeir una llei injusta, és que una vegada comences, tots els temors que poguessin existir s’esvaeixen i ja només ens pertoca seguir endavant fins a vèncer.
A partir del 10N comença una nova etapa en el procés d’emancipació que viu Catalunya. Una etapa on es definiran les noves fites polítiques a assolir com a país, elevant la intensitat dels nostres objectius a plantejar.
Si el bloqueig constitucional i autoritari continua com es preveu i la majoria del PP-PSOE fa impossible un referèndum, caldrà pujar el llistó de les nostres exigències democràtiques i fer efectiva la voluntat de la nostra ciutadania.
Esdevé urgent per tant, iniciar un procés constituent i posar en marxa la creació d’estructures d’estat per estar preparats pel moment de la independència i la proclamació d’un nou estat, que ha de ser reconegut per la comunitat internacional.
Però per començar aquesta nova etapa ens cal una nova legitimitat sortida de les urnes. Ara ens toca escollir una nova majoria que ha de liderar aquest nou moment. La legislatura està esgotada i si el president Mas vol ser conseqüent amb el seu mandat, convocarà eleccions per tal que sigui la ciutadania la que determini les noves majories i els lideratges que hauran de conduir aquest etapa que comença.
Està a les nostres mans culminar aquest procés amb encert i esdevé imprescindible que la nova majoria sortint d’unes eleccions, tingui tota la confiança i credibilitat i estigui néta de tota corrupció. Des de Nova Esquerra Catalana farem front a aquesta nova etapa amb el convenciment que el catalanisme necessita un relleu amb un clar accent progressista i d’esquerres. Una nova majoria que ha d’aplegar tota la força necessària per superar els reptes que tenim per endavant. La nostra ambició és construir un país just i lliure, plural i plenament democràtic. El 9N hem demostrat que som lliures i sobirans, a partir del 10N haurem de consolidar aquesta llibertat i afermar la nostra sobirania.
Som-hi, ja res ens pot aturar.
Pere Almeda i Samaranch, coordinador d’Acció Política de NECat

One Response to “Del 9 al 10N” l’Apunt Setmanal d’en Pere Almeda
Ens hem de felicitar tots, hem demostrat que la suma de moltisimes voluntats fa canviar plantejaments, que en principi ens deien que eren inamovibles.
ara ens cal continuar, i creure que nosaltres som capaços.
anims a tots.