
Moviment d'Esquerres denuncia l'abús de les institucions espanyoles per atacar al món local de Catalunya
Comunicat de MES arran de les persecucions judicials contra alcaldes i alcaldesses de Catalunya que han firmat a favor de què se celebri el Referèndum el proper 1 d’octubre
Des de MES, Moviment d’Esquerres pensem que la resolució del Fiscal General de l’Estat contra més del 75% dels alcaldes i alcaldesses de Catalunya és una irresponsabilitat política i jurídica que, a més, mostra novament una actitud amenaçant i autoritària per part de les altes estructures i institucions espanyoles. La nostra formació política, concretament, va obtenir en les passades eleccions municipals més d’un centenar de regidors arreu del territori i quasi una desena d’alcaldies, en solitari o en coalició amb altres organitzacions polítiques. En aquest context, volem expressar el següent:

- MES, Moviment d’Esquerres estarem al costat dels nostres alcaldes i regidors i també del conjunt de càrrecs electes amenaçats per la fiscalia pel simple fet de garantir el dret a vot dels seus veïns i veïnes;
- Respectarem la decisió dels nostres càrrecs electes, però el nostre posicionament és que si s’ha d’anar a declarar, hi anirem. L’únic que han fet ha estat, com en qualsevol altre procés electoral, col·laborar amb el Govern de la Generalitat per tal que els ciutadans puguin anar a votar amb normalitat el dia del Referèndum;
- Seguirem treballant amb la resta de municipis, amb el Parlament de Catalunya i amb el Govern de la Generalitat per tal que els veïns i veïnes dels nostres pobles i ciutats puguin exercir el seu dret a vot amb normalitat el proper 1 d’octubre;
- Donem suport i assistirem a la concentració d’alcaldes i alcaldesses aquest dissabte a les 12h a la Plaça Sant Jaume, convocada per l’AMI i l’ACM per mostrar de forma conjunta el rebuig a la persecució judicial
