Close

Dia Internacional de la lluita contra l'Homofòbia, transfòbia i bifòbia - Manifest 2021

El 17 de maig de 1990, l’OMS (Organització Mundial de la Salut) va eliminar l’homosexualitat de la llista de malalties mentals. L’any 2005 es va acordar adoptar aquesta data com a Dia Internacional de la lluita contra l’Homofòbia, que anys més tard es va ampliar també a la transfòbia i bifòbia.

Queda molt camí per recórrer, l’any 2020 ha estat un any molt dur, any de pandèmia, any també de dificultat per a la comunitat LGTBI que ha quedat sense marge i gairebé sense veu davant l’augment considerable de denúncies per homofòbia, tal i com detalla en el seu informe l’Observatori contra l’Homofòbia. Això, sumat a l’entrada a les institucions de l’extrema dreta, fidel encoratjadora de la discriminació i homofòbia, ha fet que ara més que mai siguin necessàries campanyes de sensibilització que puguin fer visibles situacions de discriminació i de vulneració dels drets humans que continuen produint-se cap al col·lectiu LGTBI, així com la demanda de no deixar d’aplicar mai la Llei.

No podem tolerar casos d’agressions violentes com els ocorreguts a Lleida o Sitges. No podem tolerar els insults al transport públic o les agressions al carrer sofertes per gais, lesbianes o transsexuals, aquest darrers un dels col·lectius amb més risc. No podem tolerar els insults reiterats a membres del col·lectiu. Hem d’aturar-ho. Notícies com la primera sanció a un jugador professional de waterpolo per insults homofòbics el darrer mes és una petita escletxa positiva que ha d’anar a més.

Les denúncies habituals son per delicte d’odi, per anar en contra de l’exercici dels drets fonamentals i llibertats públiques, per lesions, agressions, amenaces o assetjament. Per això encoratgem les persones del col·lectiu víctimes d’agressió a fer denúncia, a no callar, a fer-se valorar. L’adreça electrònica mossos.delictes.odi@gencat.cat és una eina que avui és més útil que mai. “Les teves accions marquen la diferència. Defensa els teus drets i, si ets víctima d’un delicte d’odi, denuncia-ho. Nosaltres t’escoltem”

 

MES -Moviment d’Esquerres- volem recordar i seguim treballant en tres punts per nosaltres primordials, com son:

 

  • Que les institucions públiques apliquin sense cap demora les sancions previstes a la Llei 11/2014 i dotin de tots els recursos necessaris a les entitats socials que els permeti una millor coordinació dels diferents agents que treballem en aquest camp.
  • Que no es demori més la creació de l’òrgan coordinador de les polítiques LGTBI, tal i com es detalla a la Llei 11/2014.
  • Que es continuï treballant en l’ampliació del Servei d’Atenció Integral (SAI) a tot el territori del país.

 

Paral·lelament, encoratgem el govern d’Espanya que faci efectiva les seves promeses d’impuls i creació de la Dirección General de Diversidad Sexual y Derechos LGTBI i el Consejo de Participación de las Personas LGTBI.

 

MES, Moviment d’Esquerres

17 de maig de 2021

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *