Close

Diada 2021: El carrer continua empenyent

Una nova Diada Nacional de Catalunya. La quarta, d’ençà del 2017. L’onzena, comptant a partir de la manifestació «Som una nació, nosaltres decidim» de juliol de 2010.

I els catalans encara #HiSom. Amb perseverança, amb fermesa, amb determinació. Empenyent amb força. Malgrat la pandèmia, el desconcert, el desànim i el malestar. Malgrat la repressió i les veus que vaticinaven amb menyspreu que el suflé ja era història.
Enguany, la unitat de la gent semblava trencada entre els del «ja s’ho faran» i els del «no ens rendirem». Però finalment, aquesta Diada ha tornat a ser un èxit. Un cop més, ho hem tornat a fer. La Via Laietana de Barcelona es va convertir a les 17.14h en un riu vermell ple d’estelades, com un magma que ho arrasa tot. Sí, la gent va arrasar qualsevol intent de desviar l’atenció. Amb l’alegria de sentir-se novament poble unit, amb la complicitat fraternal d’anys enrere, els missatges tronaven amb claredat: «Independència» i «1 d’octubre, ni oblit ni perdó».

Moviment d’Esquerres havíem encoratjat tothom a participar en els actes reivindicatius. Vam caminar en les marxes de torxes de la vigília, vam fer les ofrenes a pobles i ciutats d’arreu del territori, vam ser presents en els actes institucionals. I a la tarda vam assistir, motivats i convençuts, a la manifestació convocada per l’ANC.

La política ha d’escoltar la voluntat de la ciutadania i posar-se al servei de la gent; ha de canalitzar anhels i garantir prosperitat i benestar. Aquesta és la seva última raó de ser. Moviment d’Esquerres s’hi compromet amb honestedat i humilitat; amb fermesa i orgull. L’exigència de la Diada és inequívoca (ho afirmem perquè hi érem): recuperar la unitat independentista -una unitat que sabem que és complexa i diversa- i avançar cap a la República catalana. Doncs som-hi: que res no ens aturi per construir un nou país. La política també és l’art de negociar. Doncs som-hi: negociem, primer, entre els independentistes per restablir un front comú robust que ens permeti avançar amb pas ferm. Practiquem l’art de la política per construir un estat independent; tornem a elevar aquest objectiu col·lectiu per damunt de les sigles partidistes.

Així doncs, encoratgem la resta de partits a escoltar més la ciutadania, que és sempre sobirana; a seguir-la i emparar-la. A protegir-la davant dels excessos judicials. Perquè això és democràcia real.

Moviment d’Esquerres, el partit socialista de la propera República catalana, ens comprometem a no defallir i a romandre amb resolució al costat de la gent.

Ara que comencem un nou curs i que les escoles s’han tornat a omplir, tenim molts reptes al davant: tant socials com nacionals. Cal revertir de seguida els estralls de la pandèmia. I cal continuar lluitant pels nostres drets i llibertats. Cal reflexions profundes, debats seriosos i mirades estratègiques sobre els temes estructurals: model econòmic, protecció i estimulació cultural i lingüística, infraestructures, salvaguarda del medi ambient, rebuig de qualsevol discurs de l’odi, mirada feminista, inversió en educació i R+D… perquè tot això també és fer país.

Perquè Moviment d’Esquerres ens ho creiem i estem convençuts que ho tornarem a fer, fem nostra, també, l’exigència de la gent que continua empenyent i demana, sense dubtes ni ambigüitats, la independència.

Moviment d’Esquerres
Setembre de 2021

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *