Diada de Sant Jordi 2018: “El Sant Jordi per la llibertat i la democràcia”
Arriba un altre cop, com cada any, la diada de Sant Jordi, fidel a la demostració més popular i cultural d’aquest País, on s’enllaça el llibre i la rosa com a símbol d’amor i amistat. Aquesta lletra dita i escrita que en els darrers temps ha estat en el centre de la nostra societat, protagonista de tants diaris i llibres,i que requereix d’una selecció pausada per entendre els tants esdeveniments que han afectat i afecten a la identitat del nostre poble.
Catalunya està composta de moltes paraules que sorgeixen d’escriptores i escriptors de gèneres diferents,des de la poesia, el teatre, l’assaig, la novel·la… i cadascuna d’aquestes paraules tenen, en el seu contingut, referències als esdeveniments socials, culturals i polítics de la nostra societat.
Enguany, la paraula llibertat i democràcia prenen un significat especial. Per als Jordis, l’Oriol, el Joaquim, la Carme, la Dolors, el Raül, el Josep, el Jordi, el Carles, el Toni, el Lluís, la Meritxell, la Clara, l’Anna i la Marta, companys i companyes de viatge avui privats de llibertats per la seva condició injusta de presos o exiliats polítics, serà una diada dolorosa i no podem passar per alt aquesta ignominiosa situació.
No ens deixem emportar tant sols pel simple i important gest de comprar un llibre, gaudim-ne del contingut i de la saviesa que són capaços d’il·lustrar-nos amb la seva prosa o vers i, sobretot, seguim amb el gest d’obsequiar una rosa per demostrar el nostre amor a la bellesa, a voltes continguda, d’aquesta magnífica gent que, sense por, viu, treballa i vol ser catalana, que no perdrà mai la seva dignitat i la seva solidaritat com a poble.
Insistim pacíficament amb la paraula, la lletra escrita i la rosa per la llibertat i la democràcia, perquè aquestes paraules siguin el valor més preuat de la condició humana.

