
Dos anys en 24 punts
MES Sant Feliu de Guíxols valora els dos primers anys de mandat: “24 mesos de govern, 24 coses que només t’explicarem nosaltres”
El divendres 7 de juliol l’equip de Govern va fer balanç dels 24 mesos de mandat. Aquí van 24 coses que el Govern no t’explicarà:
- Aquest és el Govern més car que ha tingut la ciutat. El 2016 ha costat als ciutadans 388.649€, 61.820€ més que en l’anterior govern.
- Amb més dedicacions exclusives (tres!). Amb un cost anual de 146.996€ front els 54.660€ del govern anterior.
- Que ha intentat aprovar una gran amnistia urbanística que ha hagut d’aturar la Generalitat.
- I ha cobrat amb efectes retroactius (quatre anys enrere) una revisió cadastral que ha posat en seriosos problemes a molts ciutadans.
- El Govern que ha fet obres faraòniques com el Guíxols Arena, que fins aquest estiu no servirà pel que haurien d’haver servit des d’un principi: fer concerts del Porta Ferrada. Una obra que, malgrat el seu elevat preu, haurà d’ampliar-se amb grades desmuntables per donar cabuda a tot la gent que vol veure el concert d’Antonio Orozco. Durant la resta de l’any no deixa de ser un pàrquing amb grades perquè els ciutadans que hi aparquin vigilin els seus cotxes amb tota comoditat.
- Que ha malbaratat el Conveni de Can Serra Vicens i ha perdut una magnifica oportunitat de tenir un centre cultural que ampliï l’anomenada anella del monestir. Gràcies a aquesta decisió davant del Monestir i de la Porta Ferrada el Pla General, torna a preveure un edifici de més de 30 pisos.
- S’ha oblidat del nou IES. No hi és ni se l’
- Ha adquirit finques amb molt poc rigor(sense tenir en compte que tenien un dret de pas – Jardins de Can Blasco) i amb molt males maneres (barrant el pas d’una manera impròpia de la institució), rectificant posteriorment tan sols a instàncies del Registrador de la Propietat que va posar a l’Alcalde en la situació de signar un decret en què s’obligava a ell mateix a tornar les claus del pas que prèviament havia barrat.
- A la vegada, s’ha deixat perdre la Marató de les Vies Verdes amb escarni de l’organització que escampa que la nova ubicació els tracten molt millor.
- Que es gasta en una publicació (el #guíxols) 60.000 euros l’any pagats per tots els ciutadans, per fer pura propaganda del seu Govern.
- I es mostra conflictiu: Policia local, barri del Puig, mitjans de comunicació locals, museu d’histò.. tots aquells que no combreguen amb les seves tesis són declarats persones non grates, enlloc d’arreglar els conflictes que ells mateixos creen.
- Perd l’OMIC. Una ciutat de quasi 22.000 habitants que tanca una Oficina Municipal d’Informació al Consumidor i fa anar a tothom a La Bisbal, al Consell Comarcal.
- Practica el nepotisme contractant familiars dels regidors. I el que és més greu: que els contracta en feines que haurien d’estar destinades a persones amb pocs recursos.
- Projecta construir una graderia de formigó a la platja. Un cop fet el Guíxols Arena, ara és l’hora del Guíxols Sorra.
- I gestiona amb retards i pròrrogues els contractes (neteja, zona blava). Anem prorrogant els contractes i cada vegada la ciutat més bruta.
- Que téconflictes amb les associacions: associació amb la que es reuneix, associació que es rebota, el mateix que amb la premsa local. No negocia i, fins i tot, etziba per acabar les reunions amb els veïns -per exemple Barri del Puig.
- Ha burocratitzat els tràmits de les subvencions fins al deliri.
- I es veu obligat a fer infinitat de modificacions pressupostaries.
- Tétics autoritaris en els plens: busca excuses perquè els grups de l’oposició no puguin traslladar els seus precs i preguntes, no deixa llibertat per fer les intervencions, etc…
- Es gasta diners i proposa projectes inviables i ruïnosos com el de l’aparcament a la Corxera, un projecte que hipotecarà la ciutat per 40 anys (el màxim permès per la llei) quan preveu que si a l’empresa adjudicatària no li quadren els números haurà de pagar l’
- Obres sense sentit com l’aparcament a Can Rosselló (Ileco). Primer només cotxes, com que no hi aparcava ningú, ara també autocaravanes i també si hi ha vist aparcat algun que altre cavall.
- Que ha aconseguit que la PAH abandoni la taula municipal de l’habitatge per inoperant.
- Que amb dos anys només aconsegueix treure a subhasta l’Hotel Panorama i li queda desert. Per tant, el finançament d’alguns projectes estratègics que, segons l’Alcalde, sortiria de la venda les Panorama queden in albis.
- Un Govern que, finalment, s’ha dedicat a replantejar moltes coses per espatllar-les com l’aparcament d’autocaravanes o el museu Thyssen.
