
El govern es veu obligat a fer una modificació del projecte de Rius i Calvet
Nota de Premsa de MES, Moviment d’Esquerres Sant Feliu de Guíxols sobre el projecte Rius i Calvet
Aquest matí el govern municipal de Sant Feliu de Guíxols s’ha vist obligat a aprovar per ple tot un seguit de modificacions a les previsions inicials del projecte de les obres del Racó de Garbí i Passeig Rius i Calvet.
Moviment d’Esquerres ha votat en contra d’aquest text refós. La mastodòntica obra de Rius i Calvet ens ha semblat des del primer dia un despropòsit i la aprovació d’avui no deixa de ser un episodi més del desgavell que està resultant ser aquesta obra megalòmana.
Sempre hem estat del parer que les obres venen viciades per la improvisació i unes presses inexplicables. A tot això hi hauríem d’afegir la manca de transparència i participació que en tots els tràmits ha demostrat el govern. Es troba a faltar també un estudi seriós del que es vol en el conjunt del passeig.
Aquests mesos d’execució no han fet més que confirmar aquests defectes: el retard en l’inici de les obres, l’episodi de la tala dels oms, els canvis de criteri respecte els acabats (que han obligat a contractar al govern un estudi de paisatgisme), anades i vingudes de criteri respecte a l’escultura d’en Rebull (“la pepita), etc.
També considerem gravíssim el que la ciutat haurà de pagar per aquestes obres. Quan a tot el litoral de l’Estat és el Ministeri de Costes qui es fa càrrec d’aquests tipus de reformes a la nostra ciutat es va prendre la decisió d’afrontar-les a pit descobert.
Doncs bé, després del ple d’avui ja podem parlar d’una despesa que s’apropa als 4.000.000 € quan en un inici el govern municipal feia aproximacions de poc més d’1 milió. 3 milions d’euros de sobrecost sobre la idea inicial de despesa que pagarem entre tots. I és que cada mes que anava passat s’anava incrementant els costos.
La modificació que avui ha passat pel Ple és la prova del cotó de tot el que Moviment d’Esquerres ha vingut advertint sobre aquesta obra. El sobrecost sobre el projecte finalment aprovat (la darrera previsió errònia de quan costaria l’aventura) és superior al 20% . Un fet gens menor que obre un altre front: convé una nova licitació ? Semblaria que la resposta afirmativa és la que hauria de guiar una bona gestió dels diners de tots però és evident que el govern municipal no hi està d’acord. Té pressa (electoral i no altre) malgrat avui no ho hagi volgut reconèixer.


