
MES ja va reclamar el juny reactivar el Pacte Nacional pel Dret a Decidir
Avui hem conegut la notícia que l’expresident del Parlament i coordinador del Pacte Nacional pel Dret a Decidir, Joan Rigol, ha fet pública la seva intenció de tornar a convocar una reunió plenària dels membres del pacte.
Moviment d’Esquerres vol mostrar el seu suport a la proposta i recordar que el passat mes de juny, ja va fer públic un comunicat en què reclamava reactivar aquest pacte.
La comunicació de MES contenia les següents al·legacions:
“després del resultat de les eleccions del 26J es mostra clarament que els ciutadans espanyols han decidit no arriscar-se i apuntalar el règim del 78 alhora que el bipartidisme ha remuntat i s’ha vist reforçat. També entén que la majoria absoluta del PP al Senat reforça el veto a qualsevol canvi constitucional. Per contra, considera que a Catalunya es consoliden els anhels de canvi i celebra que es pronunciï clarament en sentit progressista, ja que els tres partits més votats són d’esquerres. Això fa evident que les realitats espanyola i catalana són quasi antagòniques i irreconciliables.
Per això la Junta Directiva de MES ha aprovat una resolució en què es compromet a sol·licitar la convocatòria del Plenari del Pacte Nacional pel Dret a Decidir amb l’objectiu de refer la màxima unitat possible de totes les forces sobiranistes.”
MES coincideix amb Rigol quan diu que les funcions i la finalitat del Pacte segueixen plenament vigents i que ara cal deixar enrere les estratègies partidistes per aconseguir la unitat de totes les forces sobiranistes.
