
El model inquisidor de VOX
Estem davant de l’enèsima proposta de VOX que té per objectiu criminalitzar el dret de manifestació, reunió i el dret de protesta propi de les societats plurals i democràtiques.
VOX, com és sabut, està realitzant des de fa anys una croada contra els que no pensem com ells i ens atrevim a fer protestes, manifestacions, associacions, reunions, etc. Ens considera dissidents, delinqüents, desafectes al règim del 78, “vagos y maleantes” i utilitza totes les seves eines d’influència per exercir la repressió en el sentit més ampli: social, laboral, civil i també penal.
En definitiva: la NEOINQUISIÓ DE VOX.
Tothom ho veu i té clars efectes –especialment judicials– en la transversal repressió espanyola, fins al punt que ahir mateix la jurisprudència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea va veure necessari obrir la porta a la tutela de Grups Objectivament Identificats, víctimes d’aquesta repressió (en clara al·lusió al moviment independentista català). La unió europea política i dels ciutadans, més enllà i malgrat els Estats, sempre estarà en deute amb el moviment independentista català per una conquesta com aquesta.
El manifest fundacional d’Acció per la Independència expressa la voluntat de fer actuacions de confrontació pacífica i democràtica. També expressa que la desobediència pacífica i civil, exercida des de l’autoorganització i el compromís de la ciutadania, és el seu camí a seguir.
Res ens porta a pensar que la seva actuació s’hagi apartat d’aquesta manera d’entendre el dret de protesta.
VOX criminalitza la protesta, qualsevol protesta, si va dirigida contra el que ells pensen. I així, qualifica de delicte contra els sentiments religiosos per una protesta a un monument d’exaltació feixista tan sols perquè aquest monument estava als entorns d’un espai religiós.
És una actuació sistemàtica com ho prova el cas de Willy Toledo, qui va ser acusat d’aquest mateix delicte per recordar-se de la mare de Déu, o les denúncies a la paròdia de processó a Sevilla que feia referència a unes certes parts anatòmiques de la mateixa santa. Vostès en recordaran els detalls de tots dos casos que no fa falta explicitar en aquesta seu.
Doncs bé, seguint també el que va concloure la sentència del TEDH en el cas del grup punk Pussy Riot, el pensament no delinqueix. És més, la critica política i la protesta no tan sols s’han de poder exercir sinó que una democràcia que es vulgui dir plena l’ha de protegir.
De la mateixa manera, volen fer passar per atemptat prototerrorista (és textual) i per “artefactos explosivos” l’ús de pirotècnia davant d’un equipament públic a Girona com a protesta contra el que simbolitza el 18 de juliol.
Perquè el que és correcte de fer el dia 18 de juliol és el que va fer el president de VOX a Balears i portaveu en aquell parlament, Jorge Campos, que va elogiar l’alçament de Franco de la següent manera: “Es probablemente la efeméride más importante de la historia contemporánea de España”.
Així doncs, contràriament al que demana el grup proposant, nosaltres estem a favor d’eliminar tot el seguit de normes mordassa que continuen vigents i es continuen aprovant, algunes, com les del delictes d’ordres públics agreujats sota la aparença de falses reformes democratitzadores.
Davant de tot plegat votarem en contra del que proposa VOX.
Moltes gràcies, President.
Vídeo de la intervenció
Intervenció del diputat Albó en resposta a la proposta de resolució sobre la condemna i la denúncia del grup Acció per la Independència presentada pel grup parlamentari VOX
