
EL NACIONAL.CAT: Jordi Serra: “El socialisme ha de tenir paper en una Catalunya independent”
El Nacional.cat parla amb Jordi Serra. L’entrevista, signada per Cèlia Forment, s’ha publicat el diumenge 21 d’abril de 2019.
Jordi Serra i Villalbí (Sitges, 1944) és soci fundador del socialisme català. Militant de Convergència Socialista des de l’inici de la dècada dels setanta, va viure el naixement del PSC-Congrés primer i del PSC més tard. Serra va ser el primer alcalde de la democràcia de Sitges del 1979 al 1983, i en dues legislatures més del 1987 fins al 1995. Durant tots aquests anys, igual que molts altres companys dins al partit, va abanderar la lluita pel dret a l’autodeterminació de Catalunya.
Serra apareix en una de les fotografies històriques del PSC que han transcendit fins avui, que relaciona l’autodeterminació i el socalisme. Hi aguanta, amb la seva filla al costat, una pancarta a favor del dret a decidir, abans de les eleccions generals del 1977, les primeres després de la dictadura franquista. Desencantat amb la deriva del PSC a l’inici del procés independentista, va optar el 2010 per abandonar el partit i va fundar Moviment d’Esquerres (MES). Avui coordina l’Assemblea Nacional Catalana a la seva ciutat, i segueix convençut que el socialisme ha de tenir paper en la independència de Catalunya.
>> Llegiu l’entrevista a El Nacional.cat.
