A mitjans del mes de gener, el govern ha presentat el projecte de nou aparcament a La Corxera a les cinc empreses interessades en... El nou apartament de la “Corxera”: Una proposta gens agradable i una ruïna per als 40 anys vinents

A mitjans del mes de gener, el govern ha presentat el projecte de nou aparcament a La Corxera a les cinc empreses interessades en el projecte. El que no explica el govern, però, és el preu que pagarà la ciutat. Les condicions que estableix l’estudi de viabilitat perquè algun operador finalment es decideixi a realitzar la inversió no són, segons el nostre parer, assumibles per a la ciutat. Les concretem:

1.-El cost de l’obra que es preveu és d’11.772.500 € (onze milions set-cents setanta-dos mil cinc-cents euros) IVA inclòs.
La concessió haurà de fer-se per 40 anys (el màxim que permet la llei).

2.-L’Ajuntament haurà de donar garanties a través d’una clàusula Florentino Pérez (clàusula de manteniment de l’equilibri econòmic de la concessió). Si durant aquests 40 anys les previsions fallen o s’han de modificar l’Ajuntament en serà responsable.

3.-La ciutat haurà d’incloure tota la zona blava -també Platja de Sant Pol – dins la concessió pel màxim temps que permet la llei (25 anys). La concessió de les zones blaves de la ciutat genera benefici a la tresoreria municipal que quedarà compromès al pagament de la inversió durant tots aquests anys.

4.-També s’haurà d’incloure l’aparcament de la Plaça del Mercat pel màxim temps que permet la llei (25 anys). Recordem que l’equip de govern va rescatar-la fa uns mesos (ara entenem les presses) en una operació de dubtós benefici econòmic per a la ciutat. Així doncs, s’entregaria aquesta gestió sense cap càrrega financera i el benefici de l’explotació es destinaria (també) al pagament de la inversió de l’aparcament de la corxera.

5.-El compromís de generar un àmbit d’influència -l’estudi l’anomena àrea d’influència ampliada- que arribaria fins a la Rambla del Portalet. Qualsevol plaça que es generés en aquest àmbit seria de pagament i vinculada a fer viable la inversió .

6.-Eliminar places d’aparcament properes a la corxera per afavorir la viabilitat de l’aparcament. L’estudi parla de places en el passeig del mar i en el debat al ple el govern va reconèixer la seva intenció d’eliminar les places de Juli Garreta.

7.-Implantar el que anomenen “sistema de tarifa variable” dins l’àmbit. Un eufemisme del següent concepte: fer pagar a tot arreu i com més lluny de la corxera més es farà pagar.

8.-Eliminar tots els aparcaments gratuïts de l’àmbit: (només es preveuen bonificacions):

  • Eliminació de l’aparcament gratuït de la corxera.
  • Eliminació de l’aparcament gratuït darrere l’estació d’autobusos.
  • Eliminació de l’aparcament gratuït a la zona Enamorats (Horta d’en Palahí davant Pavelló de la Corxera).
  • L’única excepció és l’aparcament de la carretera de Tossa.
  • Eliminació de la primera mitja hora gratuïta de l’aparcament de la Plaça del Mercat.

En definitiva, l’informe diu que si durant 40 anys fem pagar a tothom que vulgui aparcar entre la zona de la Corxera i el Portalet potser encara sortiran els 11.000.000 € que es necessiten. Això si, per trobar algú li haurem de fer les mateixes condicions que li van fer a en Florentino Pérez al Projecte Castor, o sigui, que si fallen les previsions, ja ho pagarà l’Ajuntament.

Però el més greu de tot és que l’alcalde ha fet seva la màxima de “donde dije digo digo diego”, perquè en la seva campanya de les darreres eleccions carregava d’aquesta manera contra la decisió de l’equip de govern de fer un pàrquing al passeig: “un problema endèmic al municipi, va dur també a la reflexió sobre el pàrquing soterrat que CiU i PSC pretenen construir al passeig dels Guíxols. “És un projecte que compromet la ciutat durant anys i els ciutadans hi han de poder dir la seva”, va considerar l’alcaldable de TSP, que va anunciar la inclusió al programa d’una proposta de consulta perquè siguin els ciutadans els qui triïn si volen aquesta infraestructura o buscar altres solucions com podrien ser aparcaments dissuasius a l’entrada del municipi”. (Font campanya de TPSF, acte del 8 de març de 2015). Pel que veiem si és ell qui hipoteca el poble està bé. Però si tirem més enrere, trobarem que es queixava que el projecte de pàrquing havia estat fet sense l’opinió de l’oposició que també hi tenia coses a dir: “Carles Motas, de Tots per Sant Feliu, va criticar que la inclusió de la partida per l’estudi de viabilitat es fes sense avisar ningú i va advertir que tots els grups de l’oposició tenien coses a dir: “L’aparcament és un projecte de ciutat. Han de parlar i comptar amb nosaltres i no cal que ens convidin a misses dites.” (El Punt 5/07/2013). No com ara que no tan sols no ha comtat amb l’oposició, sinó que ha estat capaç de presentar el seu meravellós projecte abans a la premsa i al seu pamflet particular que al ple que és l’òrgan de representació de tots els ciutadans i ciutadanes i que mereix el màxim dels respectes (sembla que els plens són per l’equip de govern quelcom incòmode). I encara una altra més, quan el senyor Motas va aconseguir ser alcalde gràcies a una moció de censura defensava en certa manera el pàrquing al passeig però matisava que hi havia altres opcions :” La primera fase aniria de l’Ajuntament a l’altura de la rambla Vidal, i la segona, de la rambla al Casino, aproximadament. Aquest projecte de l’Ajuntament, segons explica l’alcalde guixolenc, Carles Motas, sí que inclou una part de terreny que implicaria el servei de Costes del Ministeri de Medi Ambient. De tota manera, recorda que aquest projecte és una de les opcions possibles. L’alcalde creu que, almenys per a la primera fase, no caldria tallar el trànsit de la zona de davant de l’ajuntament, tot i que per a l’altra fase sí que resultaria afectat. Ara, però, falta acordar quina ordenació del passeig es vol. Una mica més barat seria construir l’aparcament a la zona de la Corxera. L’edifici costaria 4.400.000 euros i tindria cabuda per a 201 vehicles. No seria subterrani, sinó un edifici de dues plantes.” Un projecte molt diferent del que ha presentat ara i molt més econòmic. (El Punt, 2/09/2010)

Moviment d’Esquerres (MES) pensa que el govern hauria d’extreure d’aquest estudi justament la conclusió contraria a la que ha arribat: que l’edifici per ús d’aparcament a la corxera és inviable. És inviable perquè les hipoteques i les condicions que la ciutat i els ciutadans hauran d’assumir no són raonables en absolut. Pensem que el millor que pot fer el govern és abandonar aquesta “idea”. Evidentment, el nostre vot va ser contrari a la proposta.

Moviment d’Esquerres (MES) Sant Feliu de Guíxols.

Cap comentari fins ara.

Sigueu el primer en deixar comentaris a continuació.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, cliqueu l'enllaç per a més informació. ACEPTAR
Aviso de cookies
Visit Us On TwitterVisit Us On Facebook