
El plenari aprova la petició d'ERC-MES-MDC Tarragona per disposar de trens regionals directes entre Tarragona i Barcelona
El grup municipal d’ERC-MES-MDC Tarragona vol que Tarragona compti amb més trens directes a Barcelona aprofitant les freqüències o solcs que deixaran lliures els trens de llarg recorregut a final d’any. “Amb l’entrada en funcionament del Corredor Mediterrani quedaran lliures 14 freqüències per sentit que permetrien guanyar connectivitat amb Barcelona”, explica el portaveu del grup, Pau Ricomà. Aquestes freqüències o solcs ferroviaris són les que quedaran lliures quan els trens de llarg recorregut deixin de fer parada a l’estació de Tarragona ciutat per parar a l’estació de l’AVE.
En total són 14 trajectes d’anada i 14 de tornada que, segons els republicans, s’haurien d’aprofitar per connectar amb trens directes les dues capitals sense perjudici que, si les freqüències encaixen, es pugui allargar el trajecte a altres estacions, com Reus o Port Aventura.. ‘La pèrdua de trens de llarg recorregut al centre de la ciutat és una molt mala notícia, però hem d’aprofitar l’oportunitat que ens brinda per disposar de més trens directes entre Tarragona i Barcelona. ’, afirma Ricomà.
La proposta dels republicans ha estat aprovada pel consell plenari del mes març per elevar la petició a la Generalitat. La moció ha prosperat malgrat el vot en contra del PSC de Tarragona. El portaveu d’ERC-MES-MDC, Pau Ricomà, assegura que ‘és urgent posicionar-nos de forma diligent i fer partícip el territori en aquesta petició de més freqüències ferroviàries amb Barcelona. Creiem que hi ha suficient demanda per fer viable la incorporació de més trens’. Ricomà remarca que aquesta mesura “permetrà millorar la qualitat del servei, sobretot en dies punta quan els trens van plens a vessar’ i reclama al PSC que actui amb diligència per canalitzar aquesta petició recordant que ‘Tarragona no pot perdre cap més tren”.
