
El poble necessita que l'Ajuntament funcioni - MES Santa Coloma de Farners
Hem arribat a l’estiu amb canvi d’alcaldia a l’Ajuntament de la nostra població tal com establia el pacte entre ERC, Junts i Independents la Selva el juny del 2019.
A l’article del Ressò passat i al seu Butlletí informatiu, ERC afirmava que els seus representants municipals afronten el canvi “amb il·lusió i empenta”. Ho celebrem. La fins ara alcaldessa manifestava que amb el relleu «No hi hauria d’haver cap daltabaix». Així ho desitgem. També esperem que tot l’equip de govern s’esforci a demostrar que, en els dos anys de mandat que tenen per davant, són capaços de “treure de l’ensopiment” aquest període marcat per la dura realitat d’una pandèmia inimaginable.
No serà fàcil, en som conscients: venen temps durs precedits per una crisi galopant, amb molta gent a l’atur, amb comerços, bars i restaurants enfonsats, amb empreses que no remunten, amb treballadors en ERTO a punt de finalitzar i amb unes desigualtats socials cada vegada més evidents. Ara és l’hora de les persones, dels drets fonamentals, dret a un medi ambient no degradat, amb carrers nets i agradables, amb espais comuns acollidors, amb bones ofertes culturals i de lleure, amb accions que contribueixin a elevar el nivell de vida de la població de Santa Coloma de Farners.
Des de Moviment d’Esquerres demanem que posin fil a l’agulla i executin alguna de les seves propostes electorals ja que, de moment, encara no n’hi ha cap de realitzada.
Esperem que els «estires-i-afluixes» dels que parlen serveixin per enriquir el debat, trobar les coincidències i buscar el consens per tirar endavant projectes de futur tan necessaris per a la població, amb objectius clars que facin possible un nou model de societat i de ciutat entre els que propugnaríem:
- Educar i formar la ciutadania per començar a posar les bases per a un futur on les persones siguin el centre.
- Prioritzar serveis públics i de qualitat com la residència geriàtrica i les llars d’infants.
- Reforçar els mecanismes d’igualtat social i de gènere de la ciutadania.
- Procurar habitatge digne per a tothom.
- Decretar mesures locals per a pal·liar la crisi social i climàtica.
- Ensenyar a respectar i gaudir de l’entorn urbà proper i de l’entorn natural que ens envolta.
- Impulsar la teleassistència per a gent gran i persones necessitades.
- Fomentar models de cooperatives adreçades a l’àmbit dels serveis i de l’oci.
- Permetre als diferents sectors realitzar accions viables per fer aixecar l’economia.
- Reactivar el turisme i comerç local.
- Promocionar el consum de productes de proximitat.
- Apostar per la cultura, l’esport i el lleure en tots els seus àmbits.
- Desenvolupar pautes de mobilitat sostenible.
- Afavorir espais de deliberació i participació ciutadana.
- Instaurar una administració ràpida i eficaç que incorpori noves fórmules tecnològiques.
El poble necessita que l’Ajuntament funcioni i espera que els seus governants gestionin, escoltin, liderin, decideixin, executin amb responsabilitat, fermesa i bon fer.
Article de MES Santa Coloma de Farners publicat a la secció “Tribuna Oberta” de la revista Ressò de Santa Coloma de Farners.
Moviment d’Esquerres Santa Coloma de Farners
