
El PSC vota en contra Rajoy, però què farà a partir d’ara?
Com estava previst i anunciat, dissabte Mariano Rajoy va ser investit president del govern espanyol gràcies a l’abstenció de 68 diputats del PSOE.
Com també s’havia avançat, els 7 diputats del Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC) hi han votat en contra, trencant així la disciplina de vot imposada per l’aparell central del partit, un fet que els pot comportar l’expulsió.
Des de Moviment d’Esquerres, volem felicitar en primer lloc els diputats del PSC pel seu vot negatiu, malgrat no hagi estat suficient per evitar un nou govern de la dreta a Espanya. Tot i així, MES es pregunta com afrontarà el PSC la situació que es presenta a partir d’ara.
En primer lloc, MES es pregunta com respondrà el PSC a partir d’ara, si el PSOE es troba davant la necessitat de facilitar la legislatura del PP, per tal d’evitar unes terceres eleccions, com ha passat amb la investidura. És a dir, es qüestiona què passarà amb els pressupostos, amb altres grans pactes d’estat com la LOMCE o la “Llei Mordassa”, però també és pregunta com pretén afrontar la qüestió que des de fa anys afecta a Catalunya.
En segon lloc, MES voldria saber quin serà el posicionament del PSC si, com a conseqüència de la seva desobediència, és expulsat del PSOE. Es pregunta si el PSC endegarà un camí tot sol, si reprendrà les grans qüestions socials que ha abandonat en els darrers anys i quina serà la seva aposta pel futur de Catalunya.
Davant de tanta incertesa, Moviment d’Esquerres considera que el PSC no està en condicions de representar els interessos de tants catalans que se senten socialistes, i que reclamen un partit fort, amb les idees clares i que defensi els interessos, de la població més desafavorida. Tampoc representa aquells catalans socialistes que, com a demòcrates, defensen el dret a decidir, i es neguen a solucionar les discrepàncies territorials els jutjats.
MES, s’erigeix com l’alternativa a un socialisme, avui mancat de representativitat, fidel als interessos de Catalunya, i als valors que el defineixen com la justícia social, la igualtat i el benestar de la ciutadania.
