
Eleccions 23J: Intervenció de Josep Serra a Terrassa
Moviment d’Esquerres de Catalunya forma part de la coalició de país amb Junts i Demòcrates per a les eleccions del 23J. Com a membre de la llista al Congrés per Barcelona, Josep Serra, coordinador general de MEScat, ha intervingut en l’acte de campanya de Terrassa, al costat de la candidata Miriam Nogueras, Meritxell Lluís, Ivan Vila i Josep Rull.
* Podeu seguir el vídeo de tot l’acte al canal youtube de Junts.
A continuació podeu llegir la intervenció de Josep Serra:
Bon vespre a tothom,
Estic content de ser aquí amb tots vosaltres i que Moviment d’Esquerres de Catalunya, al qual represento, formi part d’aquesta coalició amb Junts i Demòcrates per a les eleccions Generals del 2023. Això és una barca on remem junts en la mateixa direcció i ens calen rems a dreta i esquerra. Per això hi som.
Hi som per les mateixes raons que al 2015, quan ens vàrem presentar en la coalició de Junts pel Sí. Tornem a compartir amb Junts i Demòcrates aquest projecte transversal d’aconseguir la llibertat del nostre país.
1. Permeteu-me una cita del President Companys:
Als anys 30, el President Companys en la seva investidura com a President deia: “Totes les causes justes del món tenen els seus defensors, en canvi Catalunya només ens té a nosaltres”.
Aturem-nos a la primera part de la cita:
Efectivament, la causa de la justícia social per a tots els homes, la causa de la llibertat efectiva i real per a tots els homes són causes justes i trobarem molts lluitadors arreu del món, i també hi som nosaltres, al darrera. I nosaltres, no som els primers que defensem els Drets i les Llibertats de tots?
El PSOE és capaç de trepitjar la democràcia per tal d’aturar el moviment democràtic català. Espionatge massiu, manipulació de la llei i la justícia, presó i exili, difamacions i guerra bruta. No ens poden donar lliçons de res. Ara ens diuen que ve el Papus i que està en perill la democràcia, però ja sabem que són ells mateixos els qui l’han potinejada!
Ja n’hi ha prou que ens vulguin fer veure que deroguen el delicte de sedició com una concessió al diàleg quan és una exigència del Consell d’Europa que s’hauria produït en qualsevol cas. A canvi, endureixen el codi penal amb el delicte de desordres públics agreujats per impedir un altre 1 d’O, segons afirmen. Limiten els drets de manifestació i les llibertats públiques. Quins grans progressistes, ells i els qui han pactat amb ells aquesta limitació!
Fixem-nos ara en la segona part de la cita:
Com deia Companys, la causa de la llibertat i de la justícia del nostre poble només la sostenim nosaltres, els catalans. Si no ho fem nosaltres, no ho farà ningú.
L’hem de defensar en tots els escenaris possibles: amb la mobilització ciutadana als carrers, amb la desobediència civil no violenta i també al si de les diferents institucions.
No podem abstenir-nos, ni votar nul o en blanc. Estem aquí per no defallir i continuar el que vàrem començar el 2015 i el 2017. I el que varen fer els nostres avantpassats amb situacions molt més dures, després de guerres i de destrucció del país. La nostra desmobilització és la seva victòria. I l’endemà de les eleccions diran que el conflicte català ja s’ha acabat.
No és cert que totes les formacions independentistes facin el mateix. No se’ns pot posar a tots al mateix sac. Només cal contraposar el que diuen i el que fan la Miriam i el Rufian a les Corts a Madrid. La Miriam, ni investidura ni pressupostos a canvi de res.
2. I si parlem de Pressupostos podem tornar a entonar amb força el “Ja n’hi ha prou”!
És conegut que el dèficit fiscal de Catalunya amb l’Estat és del 8% de mitjana des del 1986. Les darreres dades publicades pel Govern assenyalen un dèficit de més de 20.000 M€ per l’any 2019.
Pel que fa a infraestructures, la inversió de l’Estat a Catalunya en el mateix període no arriba en promig al 12%, quan el pes de la població és del 17% i el del PIB, del 20%. Això afecta el futur del país en termes de productivitat.
Nosaltres fem política perquè creiem fermament que el bé comú s’ha de gestionar amb l’objectiu inalienable, indefugible, de millorar el benestar de les persones.
Per tant, volem disposar dels recursos que generem com a país per tal de poder atendre el benestar de tothom, el bé comú i, especialment, els més desafavorits de la nostra societat. No volem que ningú quedi al marge; volem que totes les fragilitats siguin ateses i cuidades, tant dels que hem nascut aquí com dels que han vingut per trobar-hi l’oportunitat d’un futur millor per a ells i els seus fills i filles.
“A Catalunya hi ha més pobres que habitants té alguna comunitat autònoma”, això mateix va etzibar un president tant poc sospitós d’independentista com en Montilla.
Només amb la independència podrem fer realitat l’anhel de justícia social.
3. Finalment deixeu-me que expliqui una anècdota sobre la llengua ocorreguda aquí a Terrassa:
Corrien els anys de la transició, cap el 78 probablement, i en un míting aquí a Terrassa, a l’Esfèric, ple de gom a gom, en Joan Reventós comença el seu parlament en català. Se senten algunes veus que diuen “en castellano, que no se entiende”. En Joan Reventós continua: “Fa 40 anys que jo no puc parlar català en públic, així que ara continuaré parlant en català”.
Res no ens ha estat fàcil i res no ens és fàcil quan un Estat no accepta la diferència entre els pobles que el composen i exerceix la força per assimilar-nos des de fa 300 anys.
Però els qui érem al míting vam aprendre que aquesta és l’actitud que ha de guiar la nostra praxis política. Com deia Churchill “Un polític es converteix en un estadista quan comença a pensar en les futures generacions i no en les properes eleccions”. Nosaltres, avui, també som els continuadors d’aquest llegat d’en Raventós i de la Marta Mata, impulsora de la immersió lingüística a l’escola. El PSOE i el PSC del 155, incorporant gent de Ciutadans, no hi tenen res a veure. Ja n’hi ha prou, d’aquest engany. Ara ja sabem que Espanya mai no ha demanat que el català fos oficial a la Unió Europea i que no cal reformar-ne els tractats perquè ho sigui. El Zapatero i el Sànchez només enganyen a qui es vol deixar enganyar !!!
I com a conclusió de tot el que he dit,
Ens presentem plegats perquè pensem en la importància d’assolir la unitat estratègica de les forces independentistes. Així ens podrem confrontar d’una manera eficaç a l’unionisme. L’objectiu és assolir una solució política del conflicte basada en l’amnistia i el respecte del dret a l’autodeterminació que el poble català va exercir l’1 d’octubre del 2017. No donarem estabilitat política a cap Govern espanyol que no s’hi comprometi.
Visca Catalunya Lliure!

Josep Serra
Josep Serra
Coordinador general de Moviment d’Esquerres de Catalunya

