Close

Els grups municipals d’ERC-MES-MDC Tarragona i la CUP presenten una moció en defensa de l’escola catalana

Els grups municipals d’ERC-MES-MDC Tarragona i la CUP han presentat avui en roda de premsa una moció conjunta en defensa de l’escola catalana que es debatrà en el plenari del proper dijous 26, com a reacció als atacs que està rebent darrerament. Els dos grups han cregut necessari presentar aquesta proposta per tal que l’Ajuntament de Tarragona manifesti el seu suport al model educatiu català i demani la rectificació de les declaracions que s’han fet en aquest sentit.

Pau Ricomà, portaveu d’ERC-MES Tarragona, denuncia que s’està davant “una clara ofensiva contra el model educatiu català, un relat absolutament fals basat en mentides que posa en qüestió aquest model i la professionalitat dels docents”. El grup d’esquerres destaca el paper cohesionador d’un model educatiu que “evita la segregació segons orígens geogràfics o lingüístics i que vetlla per la igualtat d’oportunitats i la construcció d’un pensament crític“.

El regidor de la CUP Jordi Martí ha assegurat que el model de l’escola catalana és conegut arreu “pel seu èxit com a mètode de cohesió social“. Ha destacat que la “moció té un record pels models pedagògics mare que queden recollits en l’actual, basats en la construcció de persones autònomes i amb criteri propi”. També ha insistit que el caràcter crític d’aquest model “no admet l’adoctrinament, i és tot el contrari del que diuen que és l’escola catalana”.

Els dos grups esperen que prosperi la moció i que, malgrat el soroll mediàtic dels esdeveniments polítics a nivell nacional, no quedi en segon terme la defensa de quelcom que consideren part fonamental de la societat catalana.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *