
Els Socialistes per la República amb el "Jo també vaig fer l'1-O"
Amb lema “Jo també vaig fer l’1-O”, el Grup Republicà –on s’integra Moviment d’Esquerres– ha recordat els valors democràtics i de conciliació d’aquell 1 d’octubre, quan més de dos milions de catalans i catalanes van exercir el seu dret a decidir, el seu dret a votar.
Magda Casamitjana, diputada de MES al Parlament de Catalunya: “L’1 d’octubre hi vam ser, hi vam votar”
El referent socialista Ernest Maragall, en roda de premsa, ha subratllat la importància de l’1 d’octubre, la “data que millor defineix Catalunya com a societat i com a país” perquè va ser l’esclat d’una “demostració col·lectiva” i una mostra de la reivindicació de què és un país que “ha quedat absolutament acreditat”.
Maragall ha destacat la labor dels milers de voluntaris que ho van fer possible des de les escoles i instituts, però també dels representants polítics que van assumir la decisió de complir amb el compromís electoral i que avui són presos o exiliats injustament per una “repressió absurda i cruel”.
En aquest sentit, li ha retret a l’Estat la seva actitud rabiosa contra un moviment pacífic i democràtic com va ser el de l’1 d’octubre: “Les darreres escenes de l’Estat ens han demostrat fins a quin punt la justícia espanyola s’ha convertit en venjança, fins a quin punt s’adreça contra tot allò que va representar l’1-O”.
“És per això que des del grup parlamentari Republicà hem volgut sortir avui aquí per deixar clar el nostre orgull de ser part indestriable d’aquest 1-O i el compromís de respectar-lo com orientació ben clara cap al futur immediat amb la participació de tots”, apel·lant a les setze persones preses o exiliades, necessàries per mirar endavant i construir la Catalunya republicana i social.
