Close

Entrevista del digital elMón.cat a Magda Casamitjana, Presidenta de MES

Magda Casamitjana: “A JxSí no expliquem prou bé la unitat que sí que hi ha”

La Presidenta de MES, Moviment d’Esquerres i Diputada de Junts pel Si al Parlament de Catalunya, ha parlat al diari digital elMón.cat sobre el seu paper com a diputada i ha valorat l’estat actual de les negociacions amb la CUP, així com el paper que està fent el PSC en aquesta legislatura.
Casamitjana ha destacat, entre moltes altres qüestions, la manca de representació del PSC: “Els socialistes de tota la vida no tenen un espai. No hi ha cap partit que els representi. Jo volia felicitar Miquel Iceta si ara realment deia “sí” al dret a decidir, i “sí” al referèndum, però veig que es tira enrere. Per això veig que ja no ens representa a nivell nacional, però tampoc a nivell social. Ningú confia que el PSC ara tiri endavant els problemes que tenim, de cohesió social, per exemple” .
Sobre el paper de MES, Moviment d’Esquerres dins la coalició de Junts pel Si, Casamitjana ressaltava: “Volem fer saber a la gent de carrer que ERC és un partit, que CDC n’és un altre, MES un altre, Demòcrates un altre, que hi ha independents que creuen en un objectiu final, i que tots hem de votar diferent. Si no, la gent es preguntarà què estem fent. Ara bé, tot allò que sigui per a un objectiu comú ho votarem a favor, tot.”
A l’hora, deixa clar que la relació dins la coalició és bona i el que diuen el contrari intenten fer mal: “Hi ha una sensació que a JxSí tot és mal rotllo, que no ens entenem, que hem vingut única i exclusivament a fer cops de colze, que ens esgarrapem, que tenim alguns diputats de floreros… no és veritat! Les coses no són fàcils, amb temes com BCN World, ATLL, o la moció de dijous tindrem coses diferents a dir, però sempre acabem tenint consens, hi ha unitat, sí que hi és, i això no s’explica prou bé.”
Finalment, Casamitjana també ha parlat de la seva relació amb la CUP: “Jo he demanat, com a presidenta de MES, anar a veure el grup parlamentari de la CUP, perquè en moltes negociacions i pactes no hi he estat. No acabem d’entendre en què estem junts, i en què no.[…] He de dir que la CUP sempre m’ha obert les portes i sempre han dit el que pensaven. La relació personal és impecable amb tothom, però la relació més de grup no s’entén.”
Podeu llegir l’entrevista completa a elMón.cat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *