
ERC-MES denuncia la limitació de la participació al nou ROM de Girona
El grup municipal d’ERC-MES a l’Ajuntament de Girona s’ha pronunciat avui sobre l’esborrany del nou Reglament Orgànic Municipal (ROM), en el qual hi ha treballat l’equip de govern i que es portarà a Ple properament. Maria Mercè Roca ha denunciat que es tracta d’un articulat que “limita la participació de persones, entitats i grups polítics” i ha anunciat que el seu grup confeccionarà també propostes de millora.
Participació limitada
L’esborrany del nou ROM conté alguns elements com, per exemple, el fixament d’un límit de precs i preguntes per grup o de presentació de mocions, entre d’altres. Per Roca, aquest articulat “contribueix a buidar de contingut polític el Ple municipal” i l’acosta, segons la portaveu d’ERC-MES, “a un model de sessions plenàries orientades al simple tràmit burocràtic”. També ha denunciat el manteniment d’algun precepte com ara la obligació, per a les associacions de la ciutat, de registrar les seves propostes de moció amb un mes d’antelació. “Aquesta mesura limita seriosament la capacitat d’acció de les entitats”, ha afirmat Roca.
Llegir més al blog de Maria Mercè Roca
