Close

ERC-MES Girona proposa la creació d'una xarxa per promoure la cultura científica

El grup municipal d’ERC-MES a l’Ajuntament de Girona ha presentat una moció per aconseguir “una ciutat que promou la cultura científica i tècnica”. Maria Mercè Roca ha explicat que proposen la creació d’una xarxa d’agents, oberta a l’àrea urbana, que “fomenti el coneixement i la difusió dels valors locals científics i tecnològics entre la població”. La moció es debatrà i es sotmetrà a votació en el Ple ordinari de dilluns vinent.

Cultura científica i tècnica

El grup municipal d’ERC-MES considera que la integració de la cultura científica “esdevé una condició indispensable per poder comptar amb una ciutadania competent en la societat del coneixement” i aposten, en aquest sentit, per “promoure les vocacions científiques i tècniques entre els joves”. La portaveu del grup ha explicat que Girona compta amb una relació d’equipaments i recursos “articuladors de la cultura científica”, i que l’Ajuntament els ha d’oferir “lideratge, coordinació i suport”. Roca ha citat alguns recursos propis dels quals disposa l’Ajuntament –La Caseta, Museu del Cinema, etc-, però també la Universitat de Girona -Càtedra de Cultura Científica, centres de recerca-, el Departament d’Ensenyament o els col·legis professionals científics i tècnics, entre d’altres.

Xarxa de promoció

ERC-MES proposa en la seva moció la creació d’una xarxa d’agents, oberta a l’àrea urbana, que “fomenti el coneixement i la difusió dels valors locals científics i tecnològics entre la població”, especialment entre els joves. Volen també trencar estereotips de gènere i convertir Girona en un referent en la matèria. Paral·lelament a la creació d’aquesta xarxa, demanen que es defineixi una estratègia i un pla d’actuació “per promoure la cultura científica i tecnològica a nivell local”, i que els propers pressupostos incloguin una partida a tal efecte.

Del blog de Maria Mercé Roca

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *