Close

ERC-MES Girona proposa que Vivendes de Girona torni a fer promocions d'habitatge de lloguer

Martí Terés, regidor del grup ERC-MES Girona ha proposat que “Vivendes de Girona torni a fer promocions d’habitatge en règim de lloguer”. Així ho ha exposat durant la Junta ordinària de la societat Vivendes de Girona –participada íntegrament per l’Ajuntament de Girona i en la qual hi assisteixen tots els grups municipals- que ha tingut lloc aquesta setmana en motiu de l’aprovació dels comptes anuals.

En un context d’augment dels preus del lloguer i de manca d’oferta de pisos, Terés ha defensat que la construcció progressiva d’un parc públic de lloguer “contribuiria a augmentar l’oferta de pisos, i per tant, pressionaria els preus a la baixa”. Segons ha explicat el regidor d’ERC-MES Girona, però, aquestes actuacions “s’haurien d’emmarcar en un paquet de mesures més ampli per garantir el dret a l’habitatge”. En aquest sentit, ha recordat que Girona encara està pendent de l’aprovació del Pla Local d’Habitatge, que és “l’eina que permet planificar les polítiques d’habitatge a la ciutat, i que porta molts mesos de retard”. La coalició ha recordat que va presentar una moció al Ple el març passat sobre el tema, però l’equip de Govern va votar-hi en contra.

En relació a Vivendes de Girona, Terés ha recordat que CiU la va descapitalitzar durant el mandat passat, i a dia d’avui està inactiva. “Girona ha perdut un instrument de gestió pública útil per fer política d’habitatge”, ha declarat. El regidor d’ERC-MES Girona ha exposat que la missió de la societat és “promoure actuacions d’interès públic en matèria d’habitatge, com ara la construcció d’habitatge social”, i ha declarat que “amb les necessitats que té la ciutat en aquest tema, seria positiu muscular de nou l’entitat”. Martí Terés ha explicat que la societat podria ser útil en molts aspectes i ha citat el cas del Pla Social de les Pedreres. “Si s’han de construir noves cases, Vivendes de Girona seria l’eina més adequada per dur a terme les actuacions que es requereixen”. A dia d’avui, en canvi, “el Govern encara no ha explicat com ho pensa fer”.

Més transparència

ERC-MES Girona ha defensat que molts dels organismes i empreses públiques “gestionen una part important del pressupost públic, però en canvi no estan prou fiscalitzades”. Terés ha explicat que “els regidors i regidores representem a la ciutadania també en aquestes entitats”, però en contraposició a altres aspectes de la política municipal “el que passa en reunions com aquesta no transcendeix a l’opinió pública”. El regidor ha defensat, en aquest sentit, que s’estableixin “més mecanismes de rendiment de comptes i control polític i ciutadà en totes aquelles entitats participades per l’Ajuntament”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *