
ERC-MES Girona proposa un pacte de ciutat per a l'accessibilitat i la inclusió
El grup d’ERC-MES a l’Ajuntament de Girona ha anunciat avui que presentaran una moció al proper Ple municipal sobre la problemàtica de l’accessibilitat a la ciutat. Segons ha explicat la seva portaveu, Maria Mercè Roca, des del gup ER-MES Girona es proposa que es faci “un pacte polític, tècnic i ciutadà a mitjà i a llarg termini per a l’eliminació de totes les barreres arquitectòniques de Girona”. En el text de la moció, la coalició demana “que es prevegui de forma aproximada la calendarització i els ritmes d’inversió necessaris per a arribar a la fita d’una ciutat plenament accessible en diverses anualitats”.
La cap de l’oposició ha reconegut que es tracta d’una quantitat molt important de recursos. L’estimació pressupostària realitzada l’any 2013 preveu una inversió total de més de 18 milions d’euros. “Demanem que s’actuï gradualment i que se cerqui de forma activa recursos procedents d’altres administracions per finançar les accions previstes”, ha explicat Roca. I ha afegit que “en tot cas, es tracta de voluntat política”. L’actual nivell d’inversió -70.000€ l’any 2016 i 75.000€ enguany- és, per Roca, “totalment insuficient i manifesta que l’actual Govern de Girona no concep la qüestió de l’accessibilitat com una prioritat”.
Amb l’actual nivell d’inversió, ha declarat, “es trigaria diverses generacions en aconseguir una ciutat plenament accessible”. Per la regidora, “ és inacceptable ja que els gironins i gironines amb mobilitat reduïda tenen el mateix dret que la resta a transitar per l’espai públic”. La portaveu d’ERC-MES Girona ha recordat també que no es refereix només a les persones amb diversitat funcional: “Les barreres arquitectòniques ens poden afectar a tots en algun moment de la nostra vida, com per exemple si som pares o mares i hem de portar el cotxet del nostre fill/a, o si som persones grans i hem vist reduïda la nostra mobilitat“.
Primer, les prioritàries
Més enllà d’aquest gran pacte, ERC-MES Girona instarà al Govern a elaborar un pla d’actuació 2017-2019 per tal d’enllestir “les actuacions més prioritàries abans d’acabar aquest mandat, especialment aquelles relatives als punts més perillosos i també a les proposades per les entitats i la ciutadania”. Segons ha denunciat Roca, “aquestes accions s’havien de desenvolupar en el període 2013-2015 i encara n’hi ha moltes, de pendents”.
Per últim, la coalició ERC-MES Girona proposarà també l’obertura d’una línia de subvencions per eliminar les barreres arquitectòniques en establiments i locals de Girona oberts al públic.
