Close

ERC-MES Girona repassa el primer any a l'Ajuntament

El grup municipal d’ERC-MES a l’Ajuntament de Girona ha celebrat avui un acte públic on ha repassat el primer any a l’Ajuntament denunciant els incompliments dels pactes amb CiU. La coalició ha explicat la feina feta durant aquest temps i les principals línies de futur, alhora que ha criticat al govern CiU-PSC per “no complir els pactes ni tenir projecte de ciutat”, ha apuntat Roca.

Rendiment de comptes

La portaveu del grup, Maria Mercè Roca, ha obert l’acte explicant i rendint comptes de la feina feta. En dia a dia a l’Ajuntament, ha explicat, “hem realitzat una tasca de control i impuls de l’acció de govern” que s’ha traduït en més de 70 preguntes per escrit i quasi 150 d’orals, 22 mocions, revisió diària de decrets d’alcaldia, expedients, Juntes de Govern i altres tasques de control documental, presència periòdica a tots els barris de la ciutat i als actes veïnals i institucionals, entre d’altres.

També s’ha referit a les tasques de comunicació, “cabdals per informar a la ciutadania del que fem com a grup i del que fa el govern”, que s’ha traduït en 50 notes de premsa, 11 articles publicats, 7 rodes de premsa, un butlletí i presència activa a les xarxes socials. Per últim, ha destacat que “el nostre despatx està obert cada dia i els quatre regidors hem rebut i rebrem a qualsevol ciutadà que ens ho demani”.

Millores concretes per Girona

Els quatre regidors del grup han repassat àrea per àrea la tasca que han realitzat des de l’oposició. Concretament han recordat les millores que han aconseguit per Girona fruit dels acords amb el govern, com ara l’abaratiment de l’autobús per a joves i majors de 65 anys, un pla de xoc urgent per dignificar la Devesa, l’increment de la dotació de les beques KREAS o la reorientació de 500.000€ del pressupost municipal en inversió social i per als barris, que inclouen 100.000€ en polítiques actives d’ocupació o 150.000€ en habitatge social i contra la pobresa energètica, per exemple.

Maria Mercè Roca ha defensat que “hem estat una oposició útil que no s’ha dedicat només a criticar o a gesticular”, però ha denunciat que “el govern no ha estat complidor amb alguns dels pactes que hem signat”. En aquest sentit ha lamentat que, més enllà dels partits, “hem acordat polítiques bones per Girona, i per tant, és la ciutat qui en surt perdent si no les posen en marxa”. L’últim episodi d’aquests incompliments és el programa de cultura als barris, una part dels diners del qual el govern els ha destinat a finançar l’estrena de Joc de Trons.

Sense projecte de ciutat

Maria Mercè Roca s’ha referit a l’acció del govern en termes generals, del qual n’ha dit que “es gasta una quantitat ingent de diners públics en propaganda i política d’aparador”. En aquest sentit, ha criticat que “gasta molt però inverteix poc: té les prioritats mal enfocades”. Sobre el pacte de govern entre CiU i PSC, ha recordat que “fa quatre mesos es van repartir les regidories, però a dia d’avui encara no ens han explicat què volen fer plegats”, i ha criticat que Girona segueix sense un govern amb un projecte de ciutat clar. Roca ha acabat la seva darrera intervenció explicant les línies generals del model de ciutat d’ERC-MES, que ha basat en la priorització per combatre l’atur, reactivar l’economia, pal·liar els efectes de la crisi i construir una ciutat més amable, sostenible i dinàmica.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *