
ERC-MES Girona vol mesures immediates per a la problemàtica educativa de Girona Est
Per anar fent passos en la resolució d’aquest problema, ERC-MES proposa la instal·lació d’una Unitat d’Escolarització Compartida (UEC) a Girona Est. Pere Albertí ha explicat que es tracta d’una eina que “de manera excepcional permet als alumnes amb necessitats educatives especials que segueixin part dels ensenyaments corresponents a la ESO oferint-los activitats específiques adaptades als seus perfils”. Les UEC van ser creades per la Generalitat l’any 2001 per tal de garantir l’atenció a l’alumnat amb problemes d’adaptació al medi escolar. Segons Albertí, “molts estudiants que cursen la primària a Girona Est tenen dificultats per assolir l’èxit escolar durant l’etapa d’ESO, que la realitzen fora del barri”.
Més enllà de la UEC, la coalició considera també imprescindible “encaminar als estudiants de Girona Est cap a la capacitació professional i l’aprenentatge d’oficis”, i és per aquest motiu que demanen en el segon punt de la moció que s’estudiï la possibilitat d’iniciar cursos de formació i inserció laboral al mateix barri. Segons Maria Mercè Roca, la cap de grup, “aquestes dues mesures són imprescindibles i urgents per donar oportunitats a la gent de Girona Est, pel seu futur”. Per la portaveu d’ERC-MES, “l’educació és el principal garant del funcionament de l’ascensor social i una eina bàsica per a la promoció de l’autonomia personal”.
A mode de conclusió, la regidora ha declarat que “tots els barris són centre, també Girona Est”, i ha defensat que el govern municipal “hauria d’aportar les eines necessàries per tal de dignificar el sector, també en matèria educativa, i no fer diferències entre ciutadans ni entre barris”.
