
ERC-MES Sant Cugat lamenta que el govern hagi trencat l’acord d’estabilitat pressupostària
Esquerra Republicana-Moviment d’Esquerres (ERC-MES) lamenta que l’equip de govern, format pel grup municipal de Convergència, hagi trencat l’acord d’estabilitat pressupostària amb l’entrada del PSC al govern. ‘El govern ha prioritzat l’entrada de Pere Soler al govern, que aritmèticament no els garanteix l’estabilitat, per davant del nostre acord, que sí que ho feia’, ha explicat la portaveu d’ERC-MES, Mireia Ingla. La republicana també ha lamentat el fet que mentre es negociava la renovació de l’acord pressupostari amb ERC-MES ja hi hagués converses amb un altra formació perquè entrés al govern.
En la roda de premsa també hi han participat els altres dos regidors de la formació, Ferran Villaseñor i Èric Gómez, i també el president d’ERC, Oriol Cisteró. Villaseñor ha posat en valor l’acord pressupostari per al 2017 assolit fa poques setmanes: ‘Era un molt bon acord per a la ciutat; vetllarem perquè es compleixi però no podem garantir que ells ho facin’. ‘El govern ha fet una tria i el paradigma ha canviat’, ha assegurat.
‘Durant les darreres setmanes hi havia rumors sobre aquesta possible entrada del PSC al govern, però entenem que no podíem fer política en base a això i, per tant, vam tornar a apostar per l’acord pressupostari; nosaltres entenem que les cadires són menys importants que la ciutat’, ha sentenciat Villaseñor.
Per la seva banda, el regidor Èric Gómez s’ha referit al nou joc de majories del ple: ‘Ara sumen 12 regidors però els falta una abstenció per poder sumar el vot de qualitat de l’alcaldessa. Quines conseqüències tindrà per a Sant Cugat l’abstenció permanent del PP?’, ha preguntat. El regidor ha explicat que ‘Convergència només ens ha ofert formalment entrar al govern una vegada; quan ho va fer vam convocar una assemblea i es va decidir declinar l’oferta’. Gómez ha puntualitzat que aquest divendres l’alcaldessa, Mercè Conesa, només va reiterar a ERC-MES que la porta per entrar a govern estava oberta, però una vegada l’acord amb el PSC ja estava tancat.
Sobre la possibilitat de pactar un nou pressupost per al 2018, els republicans es mostren disposats a asseure’s a parlar sobre qualsevol tema per millorar la cohesió social i territorial de la ciutat i que vagi en la línia del seu programa electoral, però consideren que la credibilitat del grup municipal de Convergència ha quedat ‘molt tocada’.
D’altra banda, ERC-MES no tenia previst fer aquesta roda de premsa fins que les dues parts implicades confirmessin l’entrada a govern, però les filtracions d’aquest divendres als mitjans de comunicació els han obligat a fer una valoració: ‘No podem no dir res quan hi ha informacions que ens afectaven i es refereixen a l’acord que el govern s’havia compromès a complir’, ha explicat Villaseñor.
El grup municipal manté l’aposta per exercir una oposició constructiva i contundent. Tot i així el president d’ERC, Oriol Cisteró, ha anunciat que es convocarà una assemblea amb la militància per a la propera setmana per tal de debatre sobre el rumb que cal seguir durant la resta del mandat.
Sant Cugat del Vallès, 14 de gener de 2017
