Close

ERC-MES Sant Cugat proposa la creació d'un arxiu de dones rellevants a Sant Cugat

ERC-MES Sant Cugat presentarà al proper ple una moció per tal que el consistori elabori un llistat per posar en valor les dones que han tingut un paper destacat en la vida social, cultural, política o d’altres àmbits de la ciutat. La idea és crear una base de dades o fons documental, amb la col·laboració de les entitats si s’escau, que serveixi de referent per a futures cerques i a l’hora de reivindicar el passat de Sant Cugat i la trajectòria de personatges cèlebres.

Així mateix, la moció busca impulsar campanyes per donar a conèixer aquestes dones, ja sigui via Ajuntament o a través dels mitjans de comunicació local. Finalment, la moció també ressalta la necessitat de continuar prioritzant la inclusió de noms de dona (amb una trajectòria rellevant) en el nomenclàtor municipal.

El text subratlla que “existeix un gran buit pel que fa a referents femenins”. “La lamentable conclusió a la qual han arribat totes les persones que han estudiat el tema des d’una òptica acadèmica és que des de l’antiguitat les dones han tingut un paper important però aquest ha estat invisibilitzat”. És per això que ERC-MES Sant Cugat ha presentat aquesta iniciativa per recuperar i dignificar el llegat de les dones que han deixat empremta a la nostra ciutat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *