
Ernest Maragall a Cerdanyola del Vallès: “Cap on vas Europa”
Ernest Maragall, diputat al Parlament Europeu i membre de MES, es va reunir amb el grup MES Cerdanyola per parlar del futur de les institucions europees.
Entre els diversos temes que es van tractar durant la jornada, l’economia de la zona euro va ser un dels destacats. Maragall va puntualitzar que el pressupost de la UE és menys del que sembla. Només és d’aproximadament l’1% del PIB europeu, fet que, comparat amb la resta d’administracions és molt baix.
Maragall també va explicar que amb l’entrada de l’euro es va fer un intent per unificar les economies tot i saber que no tots els països estaven preparats. S’esperava que això es reforces amb la constitució europea, que va acabar fracassant. I la crisi va fer la resta.
La reacció a la crisi també ha desgastat la institució perquè es va optar per l’austeritat, va apuntar l’eurodiputat: “Ara, fins i tot, el diari The Economist reclama l’augment de la despesa pública”. Però tal i com ell mateix va reconèixer, un dels problemes de la EU és que té més programes que polítiques.
Respecte el Brexit, Maragall va aclarir que el Regne Unit sempre ha dubtat de la lliure circulació de persones i aquest ha estat un dels punts que ha fet decantar la balança.
Davant la manca d’efectivitat de les institucions europees, Maragall va declarar: “La comissió europea mana, el consell proposa i el parlament molesta. Però ningú governa.” És per això, que segons ell, si volem canviar les institucions europees, hem de reconstruir l’esquerra europea i fer una proposta.
