
Ernest Maragall deixa el seu escó al Parlament Europeu tal i com preveu l'acord amb ERC
El mes de desembre farà dos anys i mig que Ernest Maragall és diputat al Parlament Europeu, i tal i com s’estableix a l’acord que es va signar amb ERC, deixarà el seu escó per tal que s’incorpori Jordi Solé, alcalde de Caldes i fins ara secretari d’afers exteriors i de la UE.
Ernest Maragall va ser el número dos a la llista d’ERC en les eleccions al Parlament Europeu del 2014 per un acord concretat amb Nova Esquerra Catalana, partit que posteriorment es va fusionar amb Moviment Catalunya per fundar Moviment d’Esquerres.
Des de l’inici de la legislatura, ja es va fer pública la proposta que preveia que a mig mandat, Maragall cediria el seu escó a Jordi Solé, número tres de la llista i membre d’ERC.
Durant aquests dos anys i mig, Maragall ha estat treballant, juntament amb Josep Maria Terricabres, dins al grup parlamentari dels Verds/Aliança Lliure Europea. Entre altres tasques ha participat activament a la Comissió de Pressupostos, a la Comissió d’Indústria, Investigació i Energia, i en la Delegació de la Comissió Parlamentaria Mixta UE-Turquia.
Des de Moviment d’Esquerres volem agrair a Maragall tota la seva dedicació i bon treball, i mostrar el nostre orgull per haver pogut comptar amb la presència d’un membre del partit en una institució tan determinant com el Parlament Europeu. Estem convençuts que la seva feina no acaba aquí i esperem poder comptar amb tota la seva experiència i propostes per a futurs projectes.
