Fem un futur brillant entre totes i tots!
[spacer]
Ara fa gairebé dos anys, al Desembre de 2012 a Sitges, vaig decidir donar un tomb personal i unir-me a un projecte polític que, entre d’altres objectius, tenia el de néixer per desaparèixer. I em direu, apa, doncs quina mena de decisió era aquesta! Vaig unir-me plenament convençuda pensant que era una mostra de generositat total per part d’un nou moviment polític i que en volia formar part. Els impulsors de Nova Esquerra Catalana van saber veure abans que altres que els canvis que es dibuixaven al país requerien de passes fermes i de molta valentia. També vaig fer-ho, com he explicat en moltes ocasiones, perquè l’oportunitat de formar part d’un partit nou era un repte per a mi. Mai he militat abans i entrava dins NECat “verge” de records passats de formacions anteriors. M’heu donat per dos cops consecutius la oportunitat de ser membre del Consell Nacional i això m’ha permès viure en primera persona l’emocionant viatge d’aprendre de tots vosaltres i la meravella de gaudir de cada minut que li dedico a NECat. I avui us ho vull agrair.
Amb el reconeixement previ de que totes i tots, sempre, podem fer les coses millor del que les fem, us haig de dir que per a mi és un orgull ser membre de NECat. Amb totes les diferències i discrepàncies que puguem tenir, amb tothom tinc la oportunitat de conèixer millor com som les ciutadanes i ciutadans que recolzem aquest projecte. I en tothom hi veig il·lusió per construir quelcom millor, per la llibertat i per la justícia. Cada dia entenc millor aquelles persones que, amb visió a llarg termini -de la que avui n’estem tant mancants- varen apostar per noves maneres d’entendre, de fer i de pensar la política.
Ahir, més que mai, la unió del socialisme catalanista demostrà la seva força amb l’aprovació, per part de tres forces que el representen, d’una declaració conjunta que tindrà força i impacte en la política futura que tots volem. Podria semblar poca cosa, però al darrere hi ha molta feina, molt ben feta, i molta voluntat de diàleg, a més de moltíssima generositat. Generositat per posar pel davant els interessos dels ciutadans de Catalunya, molt per davant d’interessos personals de persones que encara tenen al cap la vella política. Aquesta declaració que ahir dissabte 6 de Setembre de 2014 vàrem aprovar des de NECat, conjuntament amb Avancem i amb Moviment Catalunya, fa palesa la realitat de que sí és possible que fem camí plegats cap a un nou país. I poder dir això en els moments de la història que estem vivint ara és un pas de gegant que, possiblement, fóra impensable per molts només uns mesos enrere. Hem construït uns forts fonaments del que serà una futura formació política socialista, catalanista i sobiranista. I ho hem fet per la confluència del socialisme catalanista, pel dret a decidir i per una alternativa d’esquerres.
La generositat que envolta aquest projecte des dels seus inicis es fa encara més important en el nostre entorn actual. Vivim un món en el que, malauradament, cada cop a més països, no es respecten els drets de les persones. Països on la manca de llibertats individuals es veu, a més a més, sotmesa a conflictes bèl·lics, que converteixen als seus ciutadans en objectes del desig de poder d’altres, als qui poc els importen les conseqüències de les seves perverses decisions. Per això avui més que mai, és tant important que les ciutadanes i ciutadans de Catalunya puguem exercir el nostre dret a decidir. Perque aquest és un dret que ens és inherent i, alhora, anterior a moltes normes que avui esgrimeixen els qui no creuen en les llibertat individuals. I no podem deixar que comencin a retallar els nostres drets fonamentals a més de les retallades que patim en serveis que ens són fonamentals.
Vivim en una vella Europa que, com ahir ens deia l’Ernest Maragall en el transcurs la nostra V Assemblea a Montblanc, amb tota la seva clarivident intel·ligència, és un vell elefant que està canviant la pell, al que hem de poder i saber guiar cap a la dignitat i cap a la llibertat. I no podrem fer-ho si, entre tots, no n’estem convençuts que la millor manera de canviar l’actual decadent i preocupant situació que vivim a nivell global, és fer-ho des del reconeixement de les diferències, des del diàleg, des de la generositat i, per què no dir-ho, des de la bondat. Ahir, a més, vam escollir la nova Presidenta de la nostra formació, la Magda Casamitjana, qui crec que és un magnífic exemple d’aquest diàleg i que, de ben segur, serà un nou pas en positiu, com tots els que venim fent des de Sitges. Fermesa, doncs, en les nostres decisions i cap por envers el futur que encarem, complicat però interessant a parts iguals.
Us desitjo a totes i tots que gaudiu d’una bona Diada!
