
Festa Major inèdita!
Article de MES Santa Coloma de Farners publicat a la secció “Tribuna Oberta” de la revista Ressò de Santa Coloma de Farners.
El dia 4 de setembre, a través de les xarxes, l’Ajuntament de SCF comunica que:
“Ens dol informar-vos que la FestaMajor de SCFarners d’enguany, que s’havia de celebrar del 24 al 27 de setembre, queda suspesa arran de la situació d’excepcionalitat actual. Seguirem treballant per reprogramar tots els actes, quan la crisi sanitària ho permeti”.
Ens venen a la memòria molts dels actes i festes que s’han reprogramat, a la nostra població, tot i la dura etapa de la Covid-19 que ens ha tocat viure:
La Confraria de Ratafia va organitzar un mercat de les herbes virtual, però massiu, ple d’activitats, des d’un concurs de fotografia de flors, fins a xerrades, entrevistes, tallers i vendes on-line.
Dies abans, els Cantaires de Farners ens van felicitar la Pasqua amb una bonica caramella interpretada per tothom que ho va poder enregistrar des de casa. Agrupant tots els vídeos en va quedar un que ens va ben emocionar.
Per Sant Jordi, l’Ajuntament, ens va animar a participar de la diada engalanant finestres i balcons. Alumnes de l’Escola de Música, al migdia, van tocar boniques melodies des de diferents indrets. Òmnium ens va demanar estendre i recitar poemes.
La Sega no va deixar de celebrar la Revolta confinada amb vídeos, balls, cançons, fragments històrics, fotos i recordatoris d’edicions passades.
A l’estiu vam poder gaudir d’audicions de sardanes a la Plaça, de música en directe al Firal i a la Casa de la Paraula, d’un bellíssim espectacle de l’Escola de Dansa, en un magnífic espai natural, acompanyat d’unes interpretacions al so de la guitarra i de la flauta travessera que van enamorar tots els assistents. No a la Mat Selva va organitzar actes informatius i reivindicatius. Fast Competició, la cursa del Pa amb Tomàquet. La càtedra Vinyoli, el festival Domini Màgic.
Tenim, i aquests exemples ens ho demostren, un teixit associatiu i un munt d’entitats disposades a col·laborar, adaptant-se a les circumstàncies amb seny, reinventant-se amb imaginació, enginy, esforç i amb resultats molt satisfactoris. És un orgull! Un agraïment i tot el nostre reconeixement per l’esplèndida tasca que realitzen i la quantitat d’hores que hi dediquen.
Com a capital de comarca, ara més que mai, cal ser un referent cultural, programant concerts, espectacles infantils, recitals, amb mesures sanitàries adients.
Hauria estat possible rebre un comunicat del nostre consistori agraint la capacitat innovadora i la participació per haver aconseguit celebrar una Festa Major inèdita, molt diferent i memorable?
Tant de bo!
“El repte era difícil, el més fàcil era suspendre-la, però, tot i l’excepcionalitat, no volíem ni podíem anul·lar aquesta festivitat tan nostrada. Amb l’impuls de les regidories corresponents i l’ajut d’associacions s’ha gaudit, igual que en poblacions del nostre voltant, d’uns actes populars especials i participatius”.
I Recordaríem l’edició d’enguany com un èxit entranyable de bona organització, de capacitat de treball, d’audàcia, de determinació i d’orgull de poble.
Moviment d’Esquerres Santa Coloma de Farners
