Close

Iniciativa per acabar amb l'opacitat dels lobbies i les portes giratòries

Els lobbies o grups de pressió són una realitat més del Parlament i la Comissió Europea. Hi ha més lobbies a Brussel·les que a qualsevol altre capital Europea, i la seva activitat està cada vegada més marcada per l’escàndol.

Un exemple és el recent cas de José Manuel Durao Barrosso, ex president de la Comissió Europea, que recentment s’ha incorporat al banc Goldman Sachs com a assessor.

Durant les properes setmanes, els eurodiputats negociaran noves mesures per millorar la transparència i la integritat del Paralment Europeu, que inclou una reforma del codi ètic dels diputats. Però el Partit Popular Europeu, els Socialistes (S&D) i els Liberals (ALDE) estan bloquejant les propostes del grup dels Verds per intentar evitar que hi hagi més transparència en els lobbies.

És per això, que els Verds, grup del qual forma part Ernest Maragall, estan promovent un manifest, al qual MES, Moviment d’Esquerres s’ha adherit, que demana el següent:

  1. Obligatorietat en la transparència dels lobbies. Els eurodiputats només s’haurien de reunir amb els lobbies registrats al registre de transparència europeu.
  2. Posar fi a les portes giratòries. Els eurodiputats reben indemnitzacions durant entre 6 i 24 mesos després de deixar els seus càrrecs. Durant aquest període no haurien de treballar per cap grup de pressió i haurien d’informar al Parlament Europeu sobre els seus propers llocs de treball per si pot existir algun conflicte d’interessos.
  3. Sancionar els eurodiputats que violin les normes sobre el comportament ètic. Aquells que no declarin els seus possibles conflictes d’interès o que violin les lleis de la transparència i l’ètica, haurien de ser sancionats o multats.

Des de Moviment d’Esquerres hi ha la convicció que cal apostar per una nova Europa, més forta, que representi veritablement els interessos dels seus ciutadans. Cal recuperar la confiança de les persones i per a fer-ho cal que els polítics europeus aprovin noves mesures més contundents i s’hi sotmetin, ja que el seu únic objectiu ha de ser treballar per defensar l’interès públic i el bé comú.

Vídeo de la iniciativa

One Response to Iniciativa per acabar amb l’opacitat dels lobbies i les portes giratòries

  1. Joan Alcaraz

    Mesures com aquestes -i d’altres- són necessàries si volem que molta gent no es desencanti d’Europa, que és una tendència creixent. Però també seria indispensable revertir una altra tendència encara més majoritària: que no guanyin les dretes. Si no, anirem molt malament…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *