Close

Intolerable

Un company de Moviment d’Esquerres comentava que no confiava massa en el «Ho tornarem a fer» com a única acció. Ho justificava dient que «no tenim possibilitats de resistir indefinits allaus de repressió ni de fer tants relleus i tan accelerats en les posicions de lideratge».

I quanta raó que té, sembla que ja ens hi hàgim acostumat i ens resignem a aquesta venjança tan ferotge que ens ve dels tribunals de l’Estat. Ens volen esclafats i ben agenollats. L’ «A por ellos» continua amb més força que mai.
Només en dues setmanes:

La fiscalia al·lega «indefensió» i demana repetir el judici de les síndiques i els síndics de l’ 1 d’Octubre amb un altre jutge més imparcial, considera que la valoració de les proves no es va fer de manera correcta. Quina vergonya; un fet que no s’havia vist mai, segons els mateixos advocats dels encausats i encausades.

El Suprem demana als presos que es posicionin sobre el seu indult. Una altra humiliació, pretenen el seu penediment, que demanin perdó per uns actes democràtics com ara permetre votar. El delicte només el conceben les ments d’aquests jutges i fiscals empesos per les acusacions d’un partit feixista d’ultra dreta com és Vox amb el consentiment de tot un govern que es vanagloriava de ser el més progressista de la història. Uns tribunals afins a un sistema que, per defensar la unitat d’Espanya, vulnera drets fonamentals de persones que són objecte de la portada en paper del New York Times. Els polítics, amb un altre gest digne que els honora, No contestaran; no respondran l’episodi de l’indult, que «és una revenja, un acarnissament de l’Estat espanyol», diu Carme Forcadell.

El Tribunal de comptes reclama 4,5 milions d’euros a Albert Royo, qui fou secretari general del Diplocat entre 2013 i 2017. El tribunal és un òrgan polític d’aquest Estat que fiscalitza la comptabilitat de partits i organismes públics. Els seus 12 membres, que no cal que siguin jutges, són nomenats pel Congrés i el Senat. «És un disbarat. Ens estan fent pagar molt car la internacionalització del cas català» puntualitza el mateix Albert Royo. Ara la venjança es focalitza també cap als alts càrrecs.

Tot plegat és INTOLERABLE i monstruós. I ho anem consentint. Fins quan ho podrem suportar?

Ens volen atemorits i dividits. La Moncloa endureix el to contra l’independentisme després de les eleccions madrilenyes. Ens cal una diplomàcia del Consell per la República lliure d’aquestes manipulacions.

Ara, més que mai, cal potenciar el Consell per la República que, avui, és l’únic òrgan que queda fora de l’abast de les urpes de la “justícia” espanyola. Preparem-nos, doncs, per provocar «un veritable desbordament democràtic, massiu i sostingut en el temps, que esdevingui insostenible per a l’Estat» i permeti assolir, d’una vegada per totes, la independència que ens farà lliures.

 

Teresa Garcia Recasens, coordinadora adjunta

Teresa Garcia i Recasens

 

Teresa Garcia i Recasens
Coordinadora general adjunta de Moviment d’Esquerres

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *