
Amb Junts pel Sí demanem el debat i votació de la Proposició de Llei de Transitorietat
Després d’hores, el ple s’ha tornat a reprendre. L’objectiu primer: aprovar l’alteració de l’ordre del dia i l’exempció de tràmits per debatre i aprovar la Llei de Transitorietat Jurídica i Fundacional de la República. Com ha destacat la presidenta del grup de Junts pel Sí –on MES en forma part–, “ha de ser la llei que permeti als del sí conèixer els afectes que tindrà el seu vot el pròxim 1-Octubre”.
L’oposició, però, es manté novament negativa a donar pas al debat parlamentari. Davant això, MES amb Junts pel Sí ha demanat a la Mesa del Parlament que permeti el debat democràtic: “No es potestat de la Mesa ni de la presidenta decidir si s’aplica un canvi de l’ordre del dia, sinó que depèn dels vots dels diputats”, ha destacat la portaveu de JxS.
“Per tant, com a diputats, tenim el dret de promoure tots els debats oportuns pels quals hem estat escollits. En aquest, perquè els ciutadans ens demanen poder exercir el seu dret a l’autodeterminació i com a tal, tenim la tasca de complir-ho”.
Volíem votar ahir, volem votar avui i voldrem votar l’1 d‘octubre
