Close

La decisió del PSOE té un efecte directe sobre Catalunya

Moviment d’Esquerres lamenta la decisió del Comitè Federal i considera que el PSOE ha prioritzat mantenir un govern de dretes i corrupte abans que intentar pactar un govern d’esquerres per evitar que el dret a decidir de Catalunya estigués damunt la taula.

El Comitè Federal del PSOE ha decidit abstenir-se en segona votació i atorgar així la presidència del govern a Mariano Rajoy. Després de fer fora Pedro Sánchez per defensar a ultrança la necessitat de mantenir-se ferms en el “no”, els 139 membres del comitè que han votat a favor de l’abstenció han fet evident la superioritat d’aquells que pensen que és millor trair l’esperit del partit que anar a unes terceres eleccions. Tot això sense consultar les bases ni la militància, sinó a partir d’un “cop” intern, com ha estat la creació d’una gestora.

Considerem que el PSOE ha pres una mala decisió sense ni tan sols intentar forjar una alternativa al govern de Rajoy. Si no hi ha hagut un govern d’esquerres a Espanya ha estat, en gran part, com a conseqüència de l’enrocament del partit sobre el tema català, que li ha impedit dialogar amb Podem. Així doncs, el PSOE ensenya directament les seves cartes i deixa clar que abans atorgarà el govern al PP que pactar amb els que creuen que Catalunya ha de poder decidir el seu futur.

El fet que el comitè federal hagi acordat que l’abstenció sigui en bloc, es tracta d’un fet preocupant ja que s’ha demanat al PSC que sigui “conseqüent” i “assumeixi responsabilitats”. És per això que el PSC es troba en una important disjuntiva. Miquel Iceta ha defensat el “no” i està disposat a trencar la disciplina de vot, però assegura que vol “seguir caminant de la mà del PSOE”.

Una decisió complicada ja que després de la investidura, el PSOE haurà de seguir claudicant durant tota la legislatura si vol evitar terceres eleccions. Així doncs, creiem que el PSC, en algun moment haurà de decidir si potser no li convindria més caminar sol. I en cas que no ho faci, haurà de ser conscient que formarà part d’una federació que es posiciona directament en contra dels interessos de Catalunya.

Davant d’aquesta situació Moviment d’Esquerres reafirma el seu convenciment de què el PSOE ha deixat de representar els valors socialistes i de justícia social i que el PSC ha de decidir si secunda la decisió del partit central i per tant, deixa també de representar els interessos de Catalunya. És per això, que considerem que l’alternativa actual i la veu del socialisme a Catalunya, passa per Moviment d’Esquerres.

One Response to La decisió del PSOE té un efecte directe sobre Catalunya

  1. Ezequiel Martínez Mulero

    Des de el meu punt de vista, si demà el PSC manté el no a l’investidura a Rajoy, tal com va acordar el Consell Nacional caldrà felicitar-lo per la seva coherència en aquesta questió. Aquesta mateixa coherència és la que hagues hagut de mantenir respecte al dret a decidir dels ciutadans de Catalunya.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *