Close
Ajuntament Mollet del Vallès

La llibertat i la vida: Mollet no pot quedar aturat

Article publicat a la revista 4 Cantons, de setembre 2020,
elaborat pel grup municipal d’ERC-MES.

 

Ja portem 6 mesos des que el coronavirus ha transformat les nostres vides. Allò essencial és evitar que aquesta malaltia s’endugui vides, i que els nostre sistema sanitari se saturi. Però és important també que els ciutadans i ciutadanes sàpiguen que els drets i llibertats que hem conquerit amb lluites i esforç de moltíssima gent han de ser preservats. I per aquest motiu el Govern de l’Ajuntament de Mollet no pot escudar-se en la malaltia per retallar drets. Cal ser conscient de la gravetat del moment, però també cal fer treballar perquè no s’aturi tot allò que la ciutat de Mollet ha forjat durant tants anys. Sempre amb l’acompliment de les mesures sanitàries decretades i el propi sentit comú, ha quedat demostrat que la vida social, el comerç, la mobilitat i la cultura són segures.

L’economia ha de seguir perquè els molletans i molletanes depenem del nostre treball per sobreviure: avui destaquem per ser la població del Vallès amb més locals buits (i és que la capitalitat comercial molletana no es treballa). Els centres cívics han d’estar oberts per a la població. La gent gran, els joves, la cultura i l’esport no poden ser els grans oblidats. Tal i com hi ha moltes poblacions cal programació cultural i esportiva, cal que hi hagi els teatres oberts i és necessari el suport a les entitats. Hi ha d’haver Festa Major, i activitats al carrer. Mollet no pot quedar parat. Els mitjans de comunicació públics han d’informar de manera veraç del que passa a la ciutat i sobre totes les visions que hi ha. Això és la democràcia.

A més, ens trobem davant d’una voluntat repressiva que l’alcalde Monràs avala amb els seus discursos i actuacions. Com ja se sap, el nostre regidor i portaveu Oriol López i l’expresident d’ERC Albert Biescas han estat portats a judici per l’alcalde i la Fiscalia per expressar opinions que no agraden a l’equip de Govern. També tenim represàlies per muntar actes amb bona voluntat durant la Festa Major. I ara també es persegueixen i s’agredeixen persones per penjar cartells informatius a la ciutat.

No anem bé. La llibertat i la vida han de prosperar. I Mollet no pot quedar aturat.

Grup municipal d’Ara Mollet ERC – MES

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *