Close
Gemma Martínez, a Televisió de Girona

La regidora Gemma Martínez, entrevistada a Televisió de Girona

Gemma Martínez, regidora de Guanyem Girona i membre de la Coordinadora Nacional de MEScat, va ser entrevistada el 18 de gener de 2024 al programa «Pam a Pam» de la Televisió de Girona.

Martínez, regidora de Ciutat que Cuida a l’Ajuntament de Girona, va aprofitar el seu pas pel programa per parlar sobre la gent gran, l’accessibilitat i el benestar animal.

Diplomada en treball social i amb una àmplia experiència en el sector del benestar social i els serveis comunitaris, Gemma Martínez ha destacat que l’objectiu de la regidoria de Ciutat que Cuida per a aquest mandat és «reforçar i significar les polítiques de cura i donar valor a les necessitats de les persones».

«Quan parlem de les necessitats de les persones des de la perspectiva d’una ciutat que cuida, diferenciem dues dimensions: d’una banda, la promoció de la de l’autocura, de la salut, de viure en un entorn i un hàbitat agradable i, d’altra banda, totes aquelles actuacions de cura necessàries per a les persones que estan en situació de vulnerabilitat bé sigui per edat, per salut o per discapacitat».

En relació amb la gent gran, Martínez destaca la importància de les «polítiques d’envelliment actiu i saludable i la lluita contra l’edatisme» per evitar excloure les persones per raó d’edat: «Estem contents de com estan funcionant el servei de teleassistència, l’ajuda a domicili i els menjadors socials adreçats a la gent gran».

Gemma Martínez, a Televisió de Girona

Pel que fa a l’accessibilitat, Martínez ha subratllat que Girona està treballant en la implementació de mesures perquè les persones puguin viure d’una manera independent. «Aquest 2024 volem elaborar un pla d’accessibilitat integral, de promoció de vida independent, juntament amb les entitats que són un factor clau» En aquest sentit, destaca que ja s’ha començat a treballar en la seguretat dels entorns escolars, en els parcs inclusius o en la reserva d’espais en grans esdeveniments per a les persones amb mobilitat reduïda o amb sensibilitat auditiva.

Martínez també es refereix a les actuacions previstes per avançar en el benestar animal, que persegueixen l’objectiu de facilitar una «convivència més harmònica amb els animals de companyia»: millora dels entorns d’esbarjo, campanyes de tinença i responsabilitat i de mesures per rebaixar el nombre d’abandonaments i maltractaments.

Podeu veure l’entrevista sencera a Televisió de Girona.