Close

L'Ajuntament de Girona suspèn en educació

Article d’opinió de Pere Albertí Serra, regidor d’ERC-MES Girona

Ja estem a les acaballes del curs 2016/2017 i toca fer avaluació dels reptes i dels objectius que tenim com a ciutat en matèria educativa. Cal analitzar amb dades quines problemàtiques es detecten i com han evolucionat al llarg del darrer any:

Segregació escolar -. Tenim un problema a la ciutat detectat ja l’any 2008 pel Síndic de Greuges, treballat pel Consell Municipal d’Educació (CEM) l’any 2009, i tornat a denunciar pel Síndic l’any 2016. Molts anys, masses anys de cua. Amb el canvi de Govern l’any 2011 es desaprofità la feina realitzada per la regidora Núria Terés i Girona aconsegueix el discutible mèrit de situar-se entre les 10 ciutats catalanes amb més segregació escolar. Durant aquest curs hem millorat? Per les dades de preinscripció a les escoles de primària no sembla que el tema progressi adequadament. A la ciutat tenim centres estigmatitzats, on amb prou feines s’han omplert un 30% de les places previstes.

Necessitem, per tant, un canvi d’estratègia amb urgència. Cal reconèixer que l’Ajuntament de Girona ha obert un procés deliberatiu per tractar tots aquests temes, però des d’ERC-MES Girona creiem que ja podria fer molt més. D’altres ciutats amb problemàtiques similars han cercat solucions que passen, molt d’elles, per potenciar els centres amb programes pedagògics experimentals, recursos tecnològics punters i suport de professionals externs com ara integradors o treballadors socials. Sobta que a hores d’ara no s’hagin implementat les recomanacions del Síndic o les del propi CEM. Per exemple, la distribució equitativa dels estudiants amb necessitats educatives especials, els tallers lingüístics pels alumnes d’incorporació tardana, l’assignació de recursos extraordinaris per als centres amb més necessitats o la potenciació dels plans educatius d’entorn. Mirin si n’hi ha, de propostes!

Planificació a la secundària -. Tot i l’aprovació al Ple d’una moció que instava al Departament d’Ensenyament a crear un nou Institut, s’ha optat per ampliar l’actual Institut Ermessenda -en barracons-. Per les dades de preinscripció aquesta no ha estat una actuació gaire reeixida, ja que les famílies estan molt descontentes amb el procés. Un centenar de nens no han tingut accés a l’opció escollida en primer lloc per cursar l’ESO i han estat recol·locats als barracons. La manca de planificació del Departament d’Ensenyament, i la desídia de l’Ajuntament de Girona, es manifesta en aspectes com ara que ni hi arriba ni està previst que hi arribi el transport escolar. Nou suspès de l’administració, aquesta vegada en planificació escolar.

Com veieu, hi ha molta feina a fer. Cal que l’Ajuntament de Girona afronti amb valentia moltes de les actuacions que se li demana que faci, ja sigui amb les recomanacions dels moviments de renovació pedagògica com el MUCE, a partir de les mocions aprovades al Ple, les observacions del CEM o les del Síndic de Greuges. La situació és greu i no ens podem adormir. Que l’educació és una prioritat ha de passar de ser un eslògan de molts polítics a una realitat fàctica. Així ho esperem i per a aconseguir-ho treballarem.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *