L'Apunt Setmanal: "La necessària unió de les esquerres", per Foix Huguet
[spacer]
El panorama polític ens té acostumats a una imatge unida dels partits considerats de dretes mentre que, pel contrari, els d’esquerres acostumem a estar dividits. Ha arribat l’hora d’invertir aquesta tendència i hem de poder demostrar a la ciutadania que els partits d’esquerres som capaços d’anar units per posar fi a les polítiques d’austeritat, les que retallen poder adquisitiu i qualitat de vida als ciutadans.
Per fer-ho possible hem de tenir en compte uns nous actors en aquest panorama: els moviments socials que han anat sorgint des del 15M, moment en que va quedar palès el descontentament de la població cap a la classe política i les mesures antipopulars que van començar a portar-se a terme, i que encara perduren, i que han abocat a molta gent al llindar de la pobresa, gent que ha perdut la feina, l’habitatge… Escoltar i treballar amb aquests col·lectius ens permet fer política començant des de baix i no des de dalt, a la que ens tenen acostumats els partits que representen l’anomenada “vella política”. Una manera de fer política que ha acabat per tergiversar la imatge de tots, fins i tot dels que volem fer política ben feta, amb transparència i rigor.
Al maig de l’any que ve cada municipi haurà d’escollir els representants als seus respectius consistoris. Serà el moment en que els partits d’esquerres ens trobarem davant la primera oportunitat d’intentar fer un front comú, conjuntament amb els moviments socials, per lluitar contra els que volen continuar amb les polítiques d’austeritat. Per aconseguir-ho hem de fer un exercici de generositat i solidaritat i renunciar, potser, a sigles i lideratges. No és fàcil, és cert, però només d’aquesta manera aconseguirem mobilitzar l’electorat d’esquerra i evitar que el seu descontentament acabi traduït en més abstencionisme.
A Nova Esquerra Catalana estem per la feina: fa mesos que treballem amb la voluntat d’aconseguir aquest objectiu i iniciar, així, una nova manera de fer política, recuperant la credibilitat perduda. La resta de partits i moviments, quedeu convidats a compartir aquest viatge amb nosaltres. Com ho veieu? Us hi sumeu?
Foix Huguet, membre del Consell de Nova Esquerra Catalana
