
L’Assemblea de Moviment d’Esquerres aposta per una llista unitària com a primera opció
Els membres adherits a Moviment d’Esquerres s’han posicionat per àmplia majoria –amb més del 90% dels vots a favor– per crear una llista unitària, que respongui a un ampli acord de moltes entitats de la societat civil i de tots els partits i plataformes constituents. Si aquesta fórmula no fos possible, els socialistes sobiranistes apostarien per una candidatura oberta i plural de les esquerres sobiranistes de Catalunya, que doni suport a la República. “Volem participar en les properes eleccions, però volem fer-ho més units que mai, buscant aquella fórmula que millor sumi la pluralitat dels sobiranistes“, ha afirmat el president de MES Alfons Palacios.

Alfons Palacios, president de MES
La decisió s’ha pres en l’Assemblea extraordinària que ha celebrat Moviment d’Esquerres aquest matí 4 de novembre a Sant Adrià del Besòs, amb l’objectiu d’analitzar la situació política del país.
El president de MES Alfons Palacios ha destacat la feina feta fins ara conjuntament amb la societat civil i ha subratllat que davant les reiterades amenaces del Govern espanyol, cal actuar amb molta intel·ligència i no deixar-se portar la ràbia: “Què l’enuig no ens tregui el somriure d’aquesta revolució i que la indignació no ens faci abandonar el nostre pacifisme”.

La diputada Magda Casamitjana explicant l’experiència en el Parlament
La diputada de MES amb JxS Magda Casamitjana ha demanat que ara més que mai, “no fer cap pas enrere”. “Comptem amb la voluntat del poble, que ens va avalar en les eleccions del 27 de setembre i en el Referèndum de l’1 d’octubre”. En aquest sentit, ha fet una crida a tots els socialistes sobiranistes a participar a les eleccions del 21-D: “Hem de demostrar la força de la democràcia desbordant les urnes, sense por”.
Principals eixos de treball
Durant l’Assemblea, els membres adherits i seguidors de Moviment d’Esquerres han manifestat el seu suport unànime a les deu persones que avui estan empresonades per les seves idees polítiques i han condemnat la repressió constant de l’Estat contra els representants polítics del país i les seves institucions.

Èxit en l’assemblea extraordinària de MES
Per això, com a màxima prioritat, MES exigirà l’alliberament immediat dels presos polítics per poder entomar una campanya amb les mínimes garanties democràtiques. Així mateix, apostarà perquè la llista o les llistes sobiranistes i en favor de la República, incloguin en el programa electoral la petició d’amnistia als presos polítics, la restauració de les institucions catalanes, la sortida dels cossos de seguretat espanyoles del territori, la petició formal de mediació internacional i el compromís ferm amb el procés constituent que permeti seguir avançant plegats amb unitat, intel·ligència i determinació.
Consultar amb més detall el posicionament de MES en el 21-D
Manifest: La Catalunya Constituent

One Response to L’Assemblea de Moviment d’Esquerres aposta per una llista unitària com a primera opció
Pingback: Magda Casamitjana: “MES aposta per la candidatura d’ERC perquè compartim la defensa de democràcia, república i, per sobre de tot, els valors d’esquerra” | Moviment d'Esquerres