Close

Liquidat el Consell Comarcal del Barcelonès Nord, com segueix el traspàs de competències?

Article d’opinió d’Isabel Marcuello, regidora de MES Sant Adrià del Besòs, publicat a la revista Viure.

El febrer del 2019, la Generalitat de Catalunya aprova la liquidació del Consell Comarcal del Barcelonès Nord, això comportava el traspàs de les competències. Els béns, drets, obligacions, els crèdits pressupostaris, el personal, tot s’havia de redistribuir entre els diferents ajuntaments que en formaven part entre ells, Sant Adrià.

Es creava la comissió mixta per elaborar la proposta de distribució d’activitats i competències.

Inscripcions de solars, Taxes turístiques, Beques menjador, Patrimoni, Monoposters Publicitaris, Transport Adaptat, Centre comarcal d’animals de companyia…

La regidora del govern local ens va expressar l’existència de dificultats per aquest traspàs: “el procés de liquidació és agònic”.

Hi estem d’acord, però després de tot un any ni tan sols el govern local ha fet una part dels seus deures, seure amb els tècnics municipals per explicar la situació.

Des de MES els hem expressat en ocasions, fins i tot a plens municipals, la necessitat de reunir-se amb els tècnics municipals per aclarir els dubtes que tinguin i informar sobre la situació. Nosaltres els hem preguntat i la resposta sempre ha estat la mateixa: “ningú no els ha reunit, ningú no els ha explicat res”.

Des d’aquest espai volem tornar a demanar a l’alcalde el traspàs d’informació cap als professionals tècnics de l’ajuntament, per ajudar a millorar la seva feina i informació. Això no hauria de ser un prec. Això és responsabilitat, transparència i també voluntat política.

Animem, un altre cop, l’equip de govern a fer aquest exercici de traspàs d’informació i transparència cap als tècnics municipals.

 

Isabel Marcuello

Isa Marcuello
Regidora de MES Sant Adrià de Besòs

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *