
Lluís Llach explica Junts pel Si a MES Cerdanyola
Ahir la Sala de la Biblioteca de Cerdanyola es va omplir de gom a gom per escoltar Lluís Llach, cantautor i actual diputat dins el grup de Junts pel Si, del qual MES, Moviment d’Esquerres forma part.
Llach va venir convidat per MES Cerdanyola i va compartir taula amb Jordi Miro, regidor de MES a l’Ajuntament de Cerdanyola i altres membres del partit com Montse Nieto, Jordi Mena, Àlvar Roda i Alberto Lacasa.
Lluís Llach va voler deixar clar que “Junts pel Si és un grup parlamentari divers perquè la independència s’ha de construir entre tots i totes” i que cal tenir en compte que hi ha altres grups a més de Convergència i Unió i Esquerra Republicana com Demòcrates de Catalunya i MES, Moviment d’Esquerres. Llach considera que l’experiència d’aquest grup mixt és positiva perquè els partits col·laboren molt més del que s’esperava, i hi ha garanties com la llibertat de vot un fet que és “bo i natural” segons ell.
Davant el futur de Catalunya, Llach va començar constatant que “mai cap país havia viscut una mobilització tan gran com a Catalunya per reivindicar pacíficament l’anhel de llibertat” i va posar com a exemple França, on després d’una llei que afectava la llibertat d’expressió (un dels pilars de la seva democràcia) a Paris van sortir al carrer un milió de persones, “nosaltres hem fet mobilitzacions de 400 kilòmetres”, va argumentar.
Des de la seva perspectiva actual com a diputat va destacar que “com a ciutadans, demanem que les coses passin ràpid, però el Parlament és feixuc, és garantista i, per tant, no pot anar al mateix ritme”. Però es va mostrar convençut que els 71 diputats que actualment estan a favor del dret a decidir, no tenen cap dubte que Catalunya serà independent. Per fer-ho, considera que cal eixamplar la base social i demostrar que les cartes de Catalunya són molt fortes. “Tinguem autoestima”, va sentenciar.
Davant les possibles traves a una Catalunya independent, Llach va assegurar que “la resta d’actors internacionals es mouran quan tinguem el mandat democràtic” i que ni Espanya ni Europa es podran oposar, entre altres coses perquè “si Espanya vol pagar el deute, ens necessitaran”.




