
Magda Casamitjana liderarà un Grup de treball per estudiar la desaparició de nens robats durant la dictadura i la transició
La diputada de Junts pel Sí Magda Casamitjana i membre de la direcció de MES ha anunciat aquest dimarts que el Grup Parlamentari ha entrat a registre aquest matí una Proposta de Resolució en què demana crear un Grup de treball que estudiï el cas de la desaparició de nadons i infants tant en els anys de la dictadura de Franco com fins ben entrada la democràcia, i que doni suport a les famílies que fa dècades que demanen l’esclariment dels fets.
“Volem perseguir totes les preguntes sense resposta que es fan desenes de mares que sospiten que els va robar els fills i per donar-los en adopció irregular. I creiem que la creació d’un Grup de treball és la millor eina per afrontar aquest tema, ja que cal un treball transversal i de coordinació entre cinc conselleries: Memòria Històrica, Justícia, Interior, Salut i Afers Socials i Famílies”, ha explicat Casamitjana en roda de premsa, on ha avançat que està previst que la Proposta de Resolució s’aprovi abans d’acabar l’any a la Comissió d’Acció Exterior i Cooperació.
Casamitjana fa més de sis mesos que treballa en la proposta amb els companys de Junta pel Si. S’hana reunit i coordinat amb l’associació SOS Bebés Robados i amb altres col·lectius i col·legis professionals per tal d’abordar la problemàtica de la desaparició de nens robats a Catalunya. La intenció és que la llei de Memòria Històrica catalana incorpori la investigació dels casos ja denunciats per poder aportar més recursos en l’esclariment dels fets. En aquest sentit, la comissió de Justícia de la cambra catalana acollirà aquest dijous la compareixença de diversos experts per aprofundir en la problemàtica.
