
Maragall, Terricabras i Tremosa denuncien manipulacions de l'Estat en una resposta de la Comissió europea
Ahir dijous, en roda de premsa davant el Palau de Pedralbes, els tres europarlamentaris catalans van denunciar davant els mitjans allà congregats la tergiversació, en la traducció, d’una resposta de la Comissió europea.
Segons expliquen en una carta dirigida al mateix Juncker, president de la Comissió, el govern estatal ha manipulat la resposta a una pregunta referent a les eleccions catalanes de diumenge adreçada pel MEP popular Santiago Fisas. Aquesta resposta manipulada ha estat utilitzada per alguns mitjans per oferir informació esbiaixada sobre el posicionament de la Comissió i de la pròpia presidència davant el resultat i la possible permanència d’una Catalunya independent dins la Unió Europea.
Acompanyaven a Maragall, Tremosa i Terricabras, Raül Romeva, cap de llista de Junts pel Sí i europarlamentari durant una dècada, i Albert Altafaj, representant permanent de Catalunya davant la Unió Europea.
Els parlamentaris van anunciar també, que havien fet arribar a la resta dels seus companys al PE una carta en la que els conviden a seguir de ben a prop les eleccions catalans del proper diumenge a fi de garantir els principis democràtics bàsics de 7,5 milions de catalans.
La qüestió es “permetre als catalans decidir lliurement sobre el present i el futur del seu país per vies democràtiques”.
Trobareu aquí el text complet d’aquesta carta http://araaeuropa.mesesquerres.cat/open-letter-on-sundays-elections-in-catalonia/
