
MES a la reunió del Pacte Nacional pel Referèndum
El passat divendres 23 de desembre, el govern va convocar entitats i partits a la cimera pel Pacte Nacional pel Referèndum. Una trobada que s’emmarca dins el context del Pacte Nacional pel Dret a Decidir, i que des de fa mesos, MES ha reclamat per mostrar la unitat del sobiranisme català i buscar estratègies comunes per desencallar el procés.
Van ser gairebé 3 hores de cimera en què hi van assistir una vuitantena de persones -representants d’institucions, partits polítics i organitzacions socials, veïnals, sindicals o empresarials-partidaris del dret a decidir. Per part de MES, hi van ser convocats Alfons Palacios, president del partit i Ernest Maragall, fins fa pocs dies, eurodiputat al Parlament Europeu.
La cimera celebrada al Parlament es va tancar amb un Pacte Nacional pel Referèndum que estarà pilotat per un comitè executiu coordinat per vuit persones i presidit pel dirigent del col·lectiu Avancem, Joan Ignasi Elena. També hi són l’exalcaldessa socialista de Badalona, Maite Arqué; l’exregidora del PSC a Barcelona, Itziar González; els exdiputats d’ICV Francesc Pané i Jaume Bosch; l’exconsellera d’Educació i antiga diputada convergent Carme-Laura Gil; l’exdiputada d’ERC Carme Porta, i el director de la revista ‘Catalana International View’ i ONGC, Francesc Dalmases.
Aquest equip pilotarà la campanya per sumar sol·licituds a favor del referèndum pactat de persones, institucions i partits, entre d’altres, de Catalunya, Espanya, Europa i el món. Els objectius de la campanya serà, a més de buscar suports, “carregar-se de raons” perquè de portes enfora es comprengui la reivindicació d’un referèndum sobre la independència a Catalunya i “emplaçar l’Estat” a acceptar-ho.
Una de les qüestions que es posaran en marxa serà un manifest a favor del referèndum pel qual es recolliran “adhesions”. Aquest document “constitutiu” serà una de les primeres feines que tindran els encarregats de comandar el nou Pacte Nacional.
