Close

MES-Avancem Sant Feliu de Guíxols felicita la decisió de la Comissió d’urbanisme de Girona hagi aturat la amnistia urbanística del Govern

El Ple del mes d’Octubre de 2016 l’equip de Govern de Sant Feliu de Guíxols va defensar la necessitat d’introduir una nova normativa que regulés de manera més “flexible” les densitats urbanístiques previstes al POUM. MES-Avancem Sant Feliu de Guíxols ja va advertir en aquell moment dels perills d’una proposta que anava molt més enllà del que la versió oficial reconeixia.

Finalment ha estat la Comissió Provincial d’Urbanisme de Girona, en la seva sessió de 20 d’abril, qui “afortunadament ha aturat la inicial intenció del Govern de premiar indiscriminadament les pitjors pràctiques urbanístiques de Sant Feliu de Guíxols”, destaca Pere Albó, portaveu de MES-Avancem a l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols. D’aquesta manera, s’evitarà la consolidació massiva de situacions que la ciutat tan sols pot tenir com objectiu revertir.

Segons la Comissió, “el canvi normatiu suposaria una aplicació genèrica en totes les qualificacions residencials del municipi i això podria alterar el model previst actualment pel planejament vigent. Malgrat que en el Ple d’octubre de 2016 el Govern va defensar la innocència de la nova disposició transitòria, el cert és que, com va expressar el portaveu de MES-Avancem Sant Feliu de Guíxols, “no s’ha de ser un expert em temes urbanístics per entendre que la Comissió d’Urbanisme no hi veu en la proposta masses virtuts”. Justament és per això que ho atura.

Una proposta, convé recordar, que es volia introduir “d’amagatotis mitjançant el que es va anomenar “nova disposició transitòria”, afirma Albó. El redactat literal d’aquesta disposició ja apuntava que “als edificis existents a les diferents zones edificables, on hi hagi un nombre d’habitatges que superin les condicions de densitat que estableix el POUM, s’admetrà la divisió en propietat horitzontal que reconegui els habitatges existents com a finques independents sempre que es constati documentalment -mitjançant la corresponent llicència d’obres, per certificats d’empadronament o altres- que els esmentat habitatges eren preexistents abans de l’aprovació inicial del vigent POUM.”

Davant d’això, la Comissió d’Urbanisme exigeix al Govern municipal que “acoti” les seves inicials intencions. Ho fa en tres línies:

  • En primer lloc, ho limita als habitatges preexistents legalment implantats abans de l’aprovació inicial del POUM D’aquesta manera s’esmena la proposta del Govern de demanar tan sols una “preexistència” física -hi havia prou en portar un certificat d’empadronament o fins i tot un inquietant d’altres per acollir-s’hi-. “Definitivament, una porta que s’utilitzava per premiar indiscriminadament als infractors urbanístics amb una veritable amnistia”, denuncia el portaveu de MES-Avancem Sant Feliu de Guíxols.
  • No es podrà aplicar a tot el municipi tal i com el Govern Segons la Comissió, només es podrà aplicar “als àmbits de sòl urbà on és una característica fonamental la conservació de l’estructura urbana existent”. És a dir, la previsió de les noves densitats té sentit molt puntualment a zones molt específiques de la ciutat.
  • A la vegada la Comissió és molt clara quan estableix que en les edificacions amb volum o ús disconforme “solament és acceptable en relació amb el paràmetre de densitat” ja que la proposta inicial del Govern permetia una interpretació que anava molt més enllà.

“Des de MES-Avancem Sant Feliu de Guíxols, ens felicitem de la decisió que ha pres la Comissió Provincial d’Urbanisme i demanem al Govern de la ciutat”, destaca Pere Albó. I afegeix: “Demanem al Govern de la ciutat, i especialment al regidor d’urbanisme, Josep Saballs, que s’esforci en aplicar tant sols l’interès general alhora d’aprovar normatives urbanístiques”. I és que aquest darrer episodi només es pot explicar si el regidor ha estat més sensible al què és particular que al que és comú.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *