Close

MES Badalona, amb l’Executiu de la ciutat, fa balanç dels dos anys de canvi

Es compleixen dos anys des què el nou Govern d’esquerres es presentava com alternativa al PP a la ciutat de Badalona. Durant aquest temps, els grups que donen suport al Govern municipal de Badalona (Guanyem BDN en Comú, ERC-Avancem-MES i ICV-EUiA) han fet una aposta clara en àmbits socials, dels drets de la ciutadania, la participació i la renovació de l’estructura municipal.

En una roda de premsa celebrada aquest dilluns amb la presència de l’alcaldessa, Maria Dolors Sabater, i els tinents d’Alcaldia Oriol Lladó, Àlex Mañas i José Téllez han posat de manifest que l’Executiu de Badalona ha aconseguit complir amb el 66% (2 terceres parts) del pla de Govern que va presentar a l’inici del mandat: “En només dos anys, i gràcies a un Govern de gestió eficaç, hem aconseguit complir amb bona part dels compromisos adquirits amb la ciutadania”, ha apuntat Sabater.

Roda de Premsa del Govern de Badalona

Segons les dades presentades, el Govern de Badalona treu pit en avenços a molts àmbits de gestió, sobretot les ajudes socials i l’habitatge, la relació amb altres administracions, la imatge de la ciutat i la participació. En canvi, admet que queda molta feina a fer en altres àrees com Urbanisme o Turisme i, per això, s’ha compromès a executar la resta d’objectius pendents del Pla de Govern i el compromís d’inversió en els dos anys de mandat per tal que “es consolidi el canvi positiu que s’està vivint a la ciutat i Badalona refermi el seu paper com a ciutat referent en drets”.

Acte de celebració amb els badalonins i badalonines

El passat 11 de juny, les tres formacions de Govern, Guanyem BDN en Comú, ERC-MES-Avancem i ICV-EUiA, celebraven plegades els dos anys de mandat en un acte al Passeig Marítim, al qual van assistir prop d’un centenar de persones.  Durant l’acte, l’alcadessa de Badalona ha celebrat l’equador del seu Govern, que ha ajudat a què Badalona faci un gir a l’esquerra, revertint les polítiques de retallades de drets socials dutes a terme pel Govern del PP i construint una Badalona més igualitària i justa on tothom hi pugui viure millor: “Hem passat de ser una ciutat aïllada a ser una ciutat protagonista i referent en drets”.

L’alcaldessa de Badalona va remarcar que se senten satisfets de la gestió duta a terme “enmig d’una laminació de competències municipals i de retallada de l’autonomia local per part del Govern de l’Estat”.

Sabater també va posar en valor la capacitat d’aquest Govern en generar “consensos socials, veïnals i polítics per assolir mesures a favor de la ciutadania en una etapa de governança compartida i de molta participació”. En aquest sentit, s’ha dirigit especialment a totes les badalonines i badalonins, agraint la seva tasca perquè “Badalona esdevingui una veritable ciutat de drets per a tots i totes”, ha afirmat, segura que els propers anys ho continuaran fent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *