
MES Cerdanyola: Xerrada amb Xavier Garriga
Dimecres passat, Xavier Garriga, consultor i ex subdirector del Parc Tecnològic, va assistir a una xerrada organitzada per MES Cerdanyola per donar el seu punt de vista sobre l’estat de la Promoció Econòmica a la ciutat. El seu anàlisi repassava tant la realitat passada com l’actual. També va fer una sèrie de propostes per millorar el futur econòmic del Cerdanyola.
Segons Xavier Garriga, la marca Cerdanyola s’ha devaluat per manca de planificació. Troba a faltar l’existència d’eixos comercials i la incapacitat d’atraure els professionals d’alt nivell, cosa que contrasta amb les potents institucions que tenim.
Per això, considera que caldria vertebrar la ciutat, millorar les connexions entre els diferents barris i facilitar l’accés al centre, tant a través de transport públic, com a través de transport privat. També troba a faltar llits i oferta d’espai als polígons industrials.
Cerdanyola té a mà grans institucions, com la UAB, el parc ALBA, o l’IRTA que s’han d’aprofitar per impulsar l’economia i la industria de la ciutat. Tenim un gran potencial. Segons el ponent, “només cal que ens ho creiem”.
Cerdanyola ha d’apostar clarament per promoure nova activitat industrial i de serveis avançats en sectors emergents… com els descrits als informes Gartner de tendències tecnològiques.
