Close

MES denuncia la intromissió del Govern espanyol per evitar que es creï un Govern català fort i estable a favor de la República

Aquesta setmana el Parlament de Catalunya ha d’escollir el president de la Generalitat, un procés que Moviment d’Esquerres denuncia que no s’estigui portant en condicions de normalitat democràtica per les constants amenaces i repressions del Govern espanyol: “Després d’unes eleccions convocades il·legítimament, pretenen entorpir la sessió d’investidura, evitant que surti escollit un president que compta amb el suport de la majoria de les forces polítiques i de gran part de la ciutadania catalana”, lamenta el president de MES, Alfons Palacios.

En aquest sentit, Palacios critica que es torni a “usar el poder judicial per resoldre els problemes polítics” i que “el Tribunal Constitucional no es mantingui neutral i entri a formar part del joc del Gobierno del PP”. Un tribunal, que segons destaca el president de MES, “ha acabat pronunciant-se sobre com dur a terme aquesta sessió d’investidura, qüestió sobre la qual no és competent per pronunciar-se perquè no li ha demanat ningú”.

Davant aquesta situació, la formació socialista sobiranista de MES reclama que es formi un nou govern el més aviat possible per recuperar les institucions catalanes i alhora combinar la legitimitat del Govern destituït pel 155 amb la necessària operativitat governamental. Per això, “demanem que tant ERC com JxC cerquin el mètode més adequat per investir aquest dimarts a Carles Puigdemont com a president de la Generalitat”, insta el president de MES.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *