
ERC-MES Terrassa passa comptes amb els terrassencs
Arribats a l’equador del mandat municipal, el grup ERC-MES Terrassa passa comptes d’un segon any de mandat molt intens. Aquest dijous 1 de juny ERC-MES Terrassa s’ha reunit a la Plaça Salvador Espriu amb els terrassencs i terrassenques per presentar la Memòria Anual 2016-2017, un recull de tota la tasca feta en aquest darrer any des del grup municipal d’ERC-MES Terrassa dins i fora de l’Ajuntament.
A l’inici de l’acte, el portaveu d’ERC-MES Terrassa, Isaac Albert, ha recordat l’objectiu principal amb el qual es van presentar a les eleccions municipals de 2015: “Fa dos anys vam intentar encapçalar un canvi polític a Terrassa, que trenqués amb el continuisme de 37 anys del PSC”.
Un canvi estratègic i necessari que per ERC-MES Terrassa per tirar endavant la ciutat i al qual no s’ha renunciat, apostat per fer una oposició dura però constructiva, “superant els tacticismes i negociant amb el Govern quan toca i aportant línies estratègiques per dotar els pressupostos de contingut a fer un front comú per defensar la sobirania municipal per gestionar el servei de l’aigua”, destaca el portaveu d’ERC-MES Terrassa.
Tot i així, Albert ha afegit que “és una tasca que no sempre ha estat fàcil “davant un Govern sense projecte, amb constants contradiccions internes entre els seus socis i que, sovint, ens sorprèn creant problemes allà on hauria d’aportar solucions a la ciutat”.
En aquesta línia, la regidora i membres de MES, Carme Labòria, ha fet referència a la preocupació per la manca de rumb de l’Àrea de Drets Socials i Serveis a les persones, àmbit clau per ERC-MES Terrassa. Labòria ha recordat que el Govern ha hagut de canviar la tinença d’alcaldia davant un estancament evident en els projectes de polítiques socials.
En canvi, des d’ERC-MES Terrassa s’han tirat endavant noves aportacions en les polítiques d’inclusió per tal de superar el dia a dia i crear polítiques que ofereixin oportunitats de futur per a les persones. “D’aquesta manera, treballem per situar l’educació al centre de les polítiques públiques, treballar per la igualtat real en tots els àmbits, creure en la joventut i treballar amb ella”, ha destacat la regidora de MES.
Per la seva banda Pep Forn va fer un repàs amb els assistents a totes les iniciatives presentades en les àrees de cultura, esports, innovació, entre altres: “Plantegem al ple les iniciatives que faríem si governéssim. S’aproven i després cal que el Govern ho executi”.
Carles Caballero també ha destacat aquest caràcter proactiu del grup, recordant que “no hi ha cap altre grup municipal que hagi presentat més propostes que s’hagin aprovat al Ple, moltes per unanimitat”. Una visió optimista del regidor que treballa dins el grup temes tan delicats com la neteja de la ciutat, la gestió de l’aigua o els autobusos i que, novament, van tornar a esdevenir uns dels temes principals de debat en l’intercanvi de preguntes i opinions amb els ciutadans.
Preguntant a la ciutadania
Els quatre regidors del grup municipal d’ERC-MES Terrassa han aprofitat la publicació de la Memòria Anual per realitzar un acte participatiu on passar comptes amb la ciutadania i intercanvia opinions sobre el present i el futur de la ciutat.
Respecte a les preguntes formulades per la ciutadania, també han sorgit temes com la reivindicada nova residència per a gent gran o el futur de l’Escola d’Infermeria. Temes on Isaac Albert com a portaveu d’ERC-MES Terrassa ha expressat el compromís del grup municipal amb les necessitats de la ciutat i la defensa dels equipaments necessaris per al seu futur.
A pocs mesos pel Referèndum, la qüestió nacional, per descomptat, també ha estat present en la conversa amb el públic. Aquí, Isaac Albert, ha estat contundent: “Treballarem perquè aquesta ciutat també sigui protagonista d’un dels moments històrics més importants del país”.

One Response to ERC-MES Terrassa passa comptes amb els terrassencs
Com a terrassenc a l’exili del Cap i Casal… m’agrada!!